Gepost door: evalaoh | 12 februari 2012

Kraamcadeautjes met deadline

Deze week heb ik weer veel genaaid. Mijn collega zou dinsdag langskomen met haar pasgeboren baby, dat hoorde ik op vrijdag. Ik vind het altijd leuk om voor een baby van een collega wat te maken in aanvulling op wat ze van de afdeling krijgen. Dinsdag werk ik niet, dus als ik nog wat wilde maken had ik alleen nog het weekend. Vrijdagavond even lekker door de Ottobres gebladerd en alvast wat getekend, zaterdagavond na het schaatsen geknipt en zondagmiddag afgemaakt.

We mochten gisteren de tweeling van onze vrienden thuis komen bekijken, onze kinderen hadden ze nog niet gezien, wij alleen in het ziekenhuis. Genoeg reden om voor hen ook nog even aan de slag te gaan. Voor het meisje ben ik losgegaan met een hele outfit, raglan t-shirt, bloesje en tricot broekje. Voor het jongetje alleen een shirtje, die komt een ander keertje weer aan bod. Voor alles heb ik lapjes gebruikt die ik nog had liggen, de streepjes tricot is van Sanetta, en de stipjes en vogeltjes stof van Stenzo. Alleen de knoopjes heb ik gekocht, de rest komt uit de voorraad.

Voor het meisje van mijn collega maakte ik Moss overgooier nummer 3 uit Ottobre 4-2009 in maat 62. Ik heb de tunneltjes voor het elastiek anders gedaan dan Ottobre had bedacht. Nu kan ik het elastiek nog wat strakker maken als het te wijd blijkt te zijn. We kochten hier nog een heel leuk rood bolerovestje, een longsleeve en een legging bij.

Voor de tweeling allebei een Loikka raglan t-shirt, Jänönheinä bloesje en Rusakko broekje. Dit komt uit Ottobre 4-2010. Ook maat 62.

De afwerking van de hals van het raglanshirt is weer eens wat anders. De streepjestricot is in de lengte niet echt rekbaar, dat had ik eigenlijk iets langer moeten knippen.

Bij het bloesje heb ik een extra tunneltje aan de mouwen gemaakt, zodat je een contrast ziet als ze het shirtje eronder aan heeft.

Ze waren echt heel schattig, de hele kamer hing vol met kaarten en piepkleine kleertjes die ze hadden gekregen (ook mijn setjes hingen erbij, leuk om terug te zien).

Vijf kledingstukken in 7 dagen, pff, echt een beetje deadline naaien was dit. Vrijdagavond tot 12 uur doorgewerkt, zaterdagmorgen om 8.30 zat ik alweer achter de machines. We hebben begin van de middag in Haastrecht geschaatst, en toen we terugkwamen had ik nog een uurtje werk (drukknoopjes en draadjes wegsteken, dat duurt toch langer dan je denkt). Toen ik klaar was zijn we in de auto gestapt.

Nu iets rustiger aan doen. Voor mezelf heb ik een vest geknipt liggen en voor Femke een bijna Roos 5011. Voor haar ben ik ook aan de tweede sok begonnen.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Oef, wat een drukte! Maar prachtig resultaat hoor, weer veel ouders en beebjes blij gemaakt met je creaties!
    Groetjes, Mio

  2. Ik wou dat ik deze post kon ‘liken’!! Echt gaaf en knap van je!

  3. Bedankt Mio & Angela.
    Speciaal voor Angela zit er boven aan het scherm een *like knop. (ik hoop dat jij hem ook kunt zien, en dat het niet alleen voor de blogger zelf is)

    Groetjes,
    Eva

  4. echt fantastische kleertjes weer! wat een feest als ze er straks in passen, nu nog iets te groot, maar met groei en bloei komen ze er wel, hopelijk in mei he?!

    • Ja, gezellig hoor Fleur dat jullie ook gaan. Als het broekje nog te wijd is, en de lengte al goed, dan moet je het maar even langsbrengen. Als je geen model in de buurt hebt is het moeilijk inschatten of het elastiek strak genoeg zit.


Geef een reactie

Categorieën

