Gepost door: evalaoh | 2 maart 2012

Sokken voor Femke

Dit zijn mijn eerste “toe up” sokken. Ik heb ze gebreid met het boekje “Sokken van teen tot boord” en een paar YouTube filmpjes. Bij deze sokken heb ik de lussenopzet, ronde teen en jojohiel gebruikt, en de stekenaantallen van de sokken van Joost. Handig hoor, kinderen met bijna dezelfde maat. De wol is Gründl Hot socks Sombrero,gebreid op naald 3,5.

Ik vind het een mooi wolletje, ik moest er wel wat aan wennen omdat sommige kleuren nogal flets zijn, maar in combinatie met het roze, turquoise en groen is het wel vrolijk. Zulk strepend garen motiveert me echt enorm om steeds nog een stukje verder te gaan.

Voor we op wintersport gingen had ik er één af, en de tweede had ik voorbij de hiel toen we vertrokken. Gewoon recht breien gaat prima in de auto, alleen liet ik al heel snel een breinaald vallen tussen deur en stoel. Gelukkig lukte het met 4 naalden ook wel. Ze zijn Femke iets te los, hopelijk lost de eerste wasbeurt het op, en zo passen ze volgend jaar zeker.

Inmiddels ben ik ook al een heel eind met de eerste sok voor mezelf, paar maten groter en naald 2,5 dus dat gaat wat langzamer, maar even leuk om te doen.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

