Gepost door: evalaoh | 30 mei 2012

Sportkleding

Sinds begin dit jaar ben ik eindelijk weer fanatiek aan het sporten. Heerlijk, ik doe Zumba en pump.  Daar hoort ook af een toe een nieuw outfitje bij, haha. Ik heb uit Ottobre 5-2010 de Glenda top (nummer 19) gemaakt. Het zijn twee shirtjes inelkaar, maar dat vind ik veel te warm. Ik heb ze allebei los gemaakt, een van de “geweven stof” met aqua bandjes, en de spaghettitop precies andersom.

Van allebei heb ik een proefmodelletje gemaakt, ik heb maat 40 getekend, aan de onderkant uitlopend naar de wijdte van de H&M top die ik al heb. Onder de oksel heb ik de zijnaden nog 0,3 cm ingenomen.

Het gewone hemdje zit op zich goed (nadat ik de biesjes bij de oksels al langer heb gemaakt) , maar tijdens de Zumba vond ik hem toch wel wat strak. Ik twijfel nog of ik alles loshaal en een stukje uit de oksel knip. Tips zijn welkom. Zou het ook helpen als ik de hals losmaak en minder uitgerekt vaststik?

Het spathettihemdje heb ik aan de achterkant wat lager gemaakt.

Ik ging hem passen voor het plaatsen van de schouderbandjes, en toen zag ik dat er aan de achterkant nog wel wat vanaf kon, zodat ik er ook een gewone sportbh onder kan dragen (geen racerback). Dus het bandje losgetornd, coverstiksel en gewoon. Toen pakte ik het patroon erbij en toen bleek dat dat de voorkant was die ik achter droeg. Andersom kwam het helemaal mooi uit met mijn bh. Geleerde les: voordat je iets lostornt, eerst kijken of het klopt wat je doet. Gelukje: dat ik niet gelijk de schaar erin gezet heb. Maar toen was het wel mooi geweest voor die avond.

Gisteren heb ik hem afgemaakt, deze tricot is niet zo erg rekbaar, dus ik heb de bandjes niet erg uitgerekt bij het vaststikken. Ik heb er vanmorgen mee gepumpt en hij zit heel lekker.

Gisteren heb ik ook het patroon getekend voor de sportbroek die in diezelfde Ottobre staat. Ik wil in ieder geval een korte broek, dat kan dan mooi het proefmodel worden. Stof genoeg.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

