Gepost door: evalaoh | 19 juni 2012

Haaktopje en Antonia

De bovenkant van het haaktopje van Farbenmix lag hier al een hele tijd bijna af te zijn. Maar de zin om het af te maken ontbrak omdat ik het bestand kwijt was waar het shirt gedeelte opstaat (ivm papiertekort hier in huis had ik niet direct alles geprint). In Ottobre 3/2012 staat een shirtje (nummer 34) dat wel het juiste model leek te hebben, dus toen was de zin terug om uit te vogelen hoe de kreeftsteek moet (achteruit!). Ik had nog twee leuke stukken Stenzo tricot liggen, van de turquoise was al een stukje af, maar de lime groene paste beter bij mijn haakwerkje. De mouwtjes van de Antonia konden er niet meer uit en ik had de stof alweer opgevouwen toen ik me bedacht dat er nog wel wat witte tricot lag.

Van het Ottobre topje maakte ik maat 140. De rimpeltjes in de zijnaad en vooraan de hals zijn met framilon gemaakt. Net weer even anders.

Van de Antonia heb ik 134-140 nog maar een keertje gemaakt en verlengd met 5 cm. Ik had een maat groter overgetrokken, maar die zag er zo breed uit, dat ik daar nog maar even mee wacht. En zo ben ik weer twee lappen armer en Femke twee shirtjes rijker.

Groetjes

Eva

Geef een reactie

Categorieën

