Gepost door: evalaoh | 22 juni 2012

Zouavebroek uit Ottobre

Femke vroeg al een hele tijd om een zouavebroek, zo een die haar streetdance juf ook altijd draagt (in allerlei variaties, ik zie haar 3x per week en ik zie niet vaak dezelfde broek, haha). Ik had nog een lap tricot van Michas Stoffecke liggen die er wel geschikt voor leek. Komt uit een verrassingspakket, dus ik had er niet de hoofdprijs voor betaald. Het patroon had ik een tijdje geleden al overgetrokken, ik moest via Sancho opzoeken in welke Ottobre het ook al weer stond. Het is de Bohemian harembroek uit Ottobre 1/2011. Ik heb maat 128 verlengd naar ongeveer 140. In plaats van rimpelelastiek heb ik bovenaan 4 cm extra getekend en een tunneltje gemaakt. Vorige week dinsdag heb ik hem geknipt. Woensdagmiddag kreeg ik nog even de geest en heb ik hem in een uur (jawel) in elkaar gezet. Femke vond hem eerst te lang, maar met opgestroopte pijpen zag hij er ook wel leuk uit. Meteen aan naar streetdance. “Wat een gave broek, waar heb je die gekocht?”

Max vindt het echt niks, maar ik denk dat hij er wel aan went.

Femke is er dus blij mee, ze heeft hem afgelopen zondag voor de wedstrijd ook aangehad (alleen eerste helft hoor). Was boos dat er appelsap op geknoeid was want dan kon ze hem niet aan naar gym.

Hier is hij alweer schoon en fris, klaar voor gym en streetdance.

(die veeg rechtsonder is Joost’s voet die uit beeld rent)

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

