Gepost door: evalaoh | 30 juni 2012

Rok uit Knipmode

Het wordt bijna een traditie, een kledingstuk voor mijn moeders verjaardag maken.  De stof komt bij mijn oma vandaan, het is een losjes geweven krinkelstofje van onbekende samenstelling. Het was bijna 4 meter, maar maar 80 cm breed. Ik heb rok 22 uit Knip mei 2011 gemaakt. Veel te laat voor haar verjaardag, en ook nét te laat begonnen om mee te nemen op vakantie. Maar als ze terug is ligt hij klaar en kan ze er hopelijk nog de rest van de zomer van genieten.

Ik maakte me zorgen over de knoopsgaten, er zit veel rek in de breedte van de stof. Daar hik ik dan gelijk weer twee avonden tegenaan. Gisteravond toch maar gewoon gedaan. Ik heb ter hoogte van de knoopsgaten ook aan de goede kant van de tailleband vlieseline gedaan en met rustig naaien en een beetje helpen zijn ze acceptabel.

De knopen zijn een soort parelmoer, er zit ook een beetje roze glans in.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

