Gepost door: evalaoh | 11 juli 2012

Knoopjurk Knipmode 2-2011

Dit model heb ik al eens eerder gemaakt, in tuniekvorm met 3/4 mouwen.  Geïnspireerd door Margreeth van OEI maakte ik nu een jurkje zonder mouwen. Door het sporten kon ik twee maten kleiner knippen (40).

Het beleg bij de vorige versie was me een doorn in het oog. De binnenkant van de stof floept altijd naar buiten bij de knoop en achter bij de hals. Dus in navolging van Margreeth heb ik er een biesje op gezet. Ik had me niet gerealiseerd dat je de knoop maakt door het schouderdeel door de lus te halen. Als je dan de schoudernaden al hebt vastgezet om het biesje rondom te kunnen naaien kan dat niet meer. Hier moest ik dus wat rommelen om het toch goed te krijgen, en zelfs een stukje met de hand naaien. (maar dat is beter dan alles weer uit elkaar halen).

Ok, bij de volgende versie (winter 2012?) ga ik het zo doen:

Patroon uitknippen zonder beleg. Het boven- en onderachterpand knip ik in één. Zonde om een mooi motief door te knippen zonder reden.

  • Middenvoor naadje stikken
  • Knoop maken volgens werkbeschrijving
  • Schoudernaden stikken
  • Biesje sluiten tot een cirkel en langs halsrand stikken (beetje uitrekken zoals altijd)
  • En dan verder volgens de beschrijving

Laat de zomer nu eindelijk maar beginnen.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Prachtig stofje, en natuurlijk weer een heerlijk zittend modelletje.

  2. hij is super!!! en wat zie je er goed uit! zumba toch? of deed je ook aan hardlopen?

    • Dankjewel! (bloos) Ja Zumba en bodypump. Op vakantie heb ik een paar keer hardgelopen, maar dat mag nog geen naam hebben. Ik zal blij zijn als het volgende week weer begint.


Geef een reactie

Categorieën

