Gepost door: evalaoh | 21 augustus 2012

Hartediefje Sokken

Het is heerlijk om op vakantie toch een beetje te kunnen fröbelen. Sinds een paar jaar neem ik dus een handwerkje mee. Nu waren het sokken voor Femke. Ze had zelf de wol uitgezocht. Ik was begonnen met een patroon uit Sokken van teen tot boord, maar dat vond ik niet zo leuk worden. Toen vond ik op Ravelry de hartediefjes van Moonwise. Wat ik al gebreid had (een halve voet ongeveer) heb ik uitgehaald tot de teen, die was iets anders, maar prima te gebruiken. Deze sokken zijn met een versterkte hiel, ik vind het er heel mooi uitzien en hij was ook makkelijk te breien. Na de eerste hiel kwam ik er achter dat ik de rechte  steken verdraaid had moeten breien. Ik had geen zin opnieuw te beginnen, dus heb ik het zo gelaten. De wol is Austermann Step.

Ik ben nu bezig met sokken voor mezelf waarbij ook gedraaide steken gebruikt worden, de steken vallen daardoor wel meer op. Maar ik moet er wel heel erg bij nadenken.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

