Gepost door: evalaoh | 1 oktober 2012

Elodie

Op speciaal verzoek heb ik voor Femkes verjaardag nog een Elodie gemaakt. Die van 2 jaar geleden was te klein geworden. Op het Stoffenspektakel hebben we samen de stofjes uitgekozen. Het is een katoentje van Dapper stoffen, het is vrolijk maar niet kinderachtig en kan ook in de herfst nog prima. Ik was ook blij met het tricot voor de legging, het vestje en het hemdje, zwart kan er ook bij, maar dat is weer zo zwart.

Na het naaiweekend in Zeeland ben ik er aan begonnen. Het knippen was nog spannend, ik had 2,5 meter, dat heb je nodig voor 134-140. Maar ik was heel even vergeten dat ik het leuker vind als de rok wat langer is, maar dat vreet natuurlijk stof. Ik had nog 2 cm over, pff. Ik hik altijd tegen de blinde rits aan, maar dat ging goed. Toen Femke de jurk na het passen uittrok, hoorde ik krak. Hm, ik zag eerst niets bij slecht licht, maar ja hoor, een scheurtje van 0,5 cm in de naad. Halve rits weer losgetornd en met een iets diepere naad weer vastgenaaid. Madam is gewaarschuwd dat je niet met 2 armen tegelijk in je jurk kunt zitten.

Ja, deze draait ook goed.

Met ook jarige Joost.

En met broer Bart, die aan het helpen was met koken, vandaar de fles mayonaise in zijn hand.

De legging is van de Laguna, 134-140 de grootste maat alweer, het vestje is de Kerstin, maat 146-152. Voor de Elodie gebruikte ik maat 134-140 voor het bovenstukje, met iets extra aan de hals getekend, en de rokdelen van maat 146-152. Hij valt nu nog wel lang, maar dan heeft ze er volgende zomer ook nog plezier van. Een Brooklyn tank top ligt nog klaar, maar daar had ik geen tijd meer voor.

groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

