Gepost door: evalaoh | 9 oktober 2012

Asymmetrisch knoopshirt

Voor het eerst sinds ik vorig jaar mijn abonnement opzei heb ik de Knipmode van oktober gekocht. Vooral jurk 1/top 2 trokken mijn aandacht door de knoop aan de zijkant. Op sommige foto’s in het blad zie je helemaal niet hoe het inelkaar zit. Gelukkig heeft de Knip ook een handige fotohandleiding  online gezet. Ik heb hem graag gebruikt, al heb ik wel gelijk wat dingen anders gedaan. Ik zie het nut niet van een tricot halsbiesje schuin van draad, dat is gewoon in de breedte van de stof. Verder werk ik het liefst met zo klein mogelijke lappen stof, dus ik heb éérst het voorpand helemaal gemaakt en pas daarna de schoudernaden gestikt, de mouwen ingezet en op ’t laatst de zijnaden gestikt.

Dit is een proefmodel om te kijken of het wat is. Het stofje heb ik van Collie-Collie gekregen bij een Sancho avondje. Nogmaals bedankt Nicole!

Van Femke, mijn fotograaf van vanavond moest ik mijn hand in mijn zij doen, ziet er gelijk wat minder stijfjes uit. Ik ben er wel blij mee, ik heb alvast iets nieuws voor volgende zomer. Nu twijfelen of de volgende een jurk of een shirt wordt.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Wat een mooi shirt, staat je goed! Prachtig stofje ook, wie weet krijgt Nicole bijna spijt dat ze ‘m heeft weggegeven nu ze ziet wat voor moois je ervan gemaakt hebt 🙂
    Grtz, Esrosa

    • Dankjewel! Ik denk niet dat Nicole spijt heeft, het waren haar kleuren niet zei ze. Ik heb nog een klein stukje over;)

  2. Hij is leuk geworden hoor!

  3. Je heb er iets prachtigs van gemaakt! Het model vind ik ook erg mooi, de maat valt dus ook wel goed?

    • Ja, vind ik wel, ik heb maat 40 gemaakt. Hij valt nu wel ruim, maar dit tricotje is heel rekbaar.

  4. Wat een leuk shirt. Als je een volgende verlegd kun je er zo een jurk of shirt met lange mouwen van maken. Leuk voor de winter.

    • Ik hoop dat ik vanmiddag de jurkversie met lange mouwen kan knippen. De stof van deze versie is echt zomers en dun, vandaar dat ik korte mouwen maakte. Het patroon is met lange mouwen.


Geef een reactie

Categorieën

