Gepost door: evalaoh | 24 oktober 2012

Asymmetrische knoopjurk

Na het succesvolle proefmodel heb ik nu ook een jurk met lange mouwen gemaakt van model 1 uit KnipMode oktober 2012. Ik had nu genoeg aan de tekst in het werkschrift. Ik heb niets veranderd aan de volgorde die ik zelf had bedacht. Ik heb weer maat 40 gemaakt, het rokdeel is maat 42. Ik had 2,5 cm zoom aangeknipt, maar dat kwam bij mij tot onder de knie, dus heb ik er 7 cm vanaf geknipt.

Het stofje had ik bij Samitex gekocht van de koopjesstapel, € 5 per meter, dus voor € 10 plus een klosje garen heb ik een nieuwe jurk. En zo lekker snel klaar, als het eenmaal geknipt is, maar een paar uurtjes (4 ofzo) werk.

Dit stofje is wel iets steviger dan het proefstofje, ik vind de rechterkant nu een beetje stijfjes bij de hals. Voor een jurk vind ik steviger wel prettig.

Morgen gaan we naar de Brugklasshow van Bart, dus dan ga ik hem dragen. (niet met slippers natuurlijk)

Edit: Knipmode heeft een nieuwe link voor de fotohandleiding , en in plaats van 9 pagina’s apart openen is het nu één Pdf van 9 pagina’s. Veel beter, bedankt Knipmode!

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Mooi stofje zeg! De kleurtjes staan je super. Inderdaad wel andere schoenen aan naar de Brugklasshow… is een beetje frips zo, hahaha.

    Maar 4 uurtjes!! Wauw… toch maar eens een lapje tricot kopen voor mezelf…

    Groetjes, Collie

  2. Dankjewel Nicole! Je moet tricot echt een keertje proberen, ik werk er heel graag mee. Heb je niets meer in de kast liggen om te oefenen?


Geef een reactie

Categorieën

