Gepost door: evalaoh | 11 november 2012

Lange sportbroek

Via de hockeyclub volg ik een hardloopcursus, 6 weken lang techniek en een beetje conditie voor beginners. Heel leuk om te doen… maar normaal gesproken sport ik altijd binnen en heb ik het altijd warm. Dus draag ik een korte broek. Vorige week was het 4 graden, brr met blote kuiten. Ik was al bijna in mijn pauze naar H&M gewandeld voor een lange hardloopbroek, maar toch weer € 30,– voor iets wat ik misschien niet vaak ga dragen. En ik heb nog een lap liggen waar ik van de zomer al een korte sportbroek van gemaakt heb.

Toen op zoek naar het patroon. Nergens te vinden, alle stapels papier doorgespit, ik werd er chagerijnig van. Berichtje op Sancho geplaatst, want gedeelde smart is halve smart. En toen kreeg ik een brainwave en had ik het patroon binnen 5 minuten, haha. Het is model 20 (Clara) uit Ottobre 5-2010 in maat 40. De 3 patroondelen waren al aangepast naar een maatje kleiner (!) en toch wat minder hoog in de taille dan ik van de zomer had gemaakt. Op de foto zie je mijn aanpassingen, aan de achterkant een stukje hoger in het midden en bij de kruisnaad heb ik de naad van mijn broekpatroon op maat gebruikt. Ik heb de pijpen met 30 cm verlengd.

Vorige week woensdag geknipt, donderdagavond in elkaar genaaid in het schemerdonker op zolder. En op vrijdagavond had ik hem aan bij het hardlopen. Hij zit prima, alhoewel ik de foto’s nu toch wel vind tegenvallen (hoezo peerfiguur?). (als je op de foto’s klikt krijg je een vergroting.) Ik ben er blij mee, ik draag hem ook om het korte stukje naar Move-a-Lott te lopen.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

