Gepost door: evalaoh | 11 november 2012

Tuniek en vestje

Vandaag hebben de naaimachines gewonnen van het mooie herfstweer buiten. Ik was al een paar weken geleden begonnen aan dit setje, en nu is het af.

Ik vind dit zo’n leuk stofje, het is tricot van de couponnenman op het stoffenspektakel. Femke vond het gelukkig ook leuk. Ik heb het ZigZag tuniekje 34 gemaakt uit Ottobre 4-2012, maat 140 met de lengte van 146. Er horen zakken op, maar dat vond ik zonde van de print. Het vestje is Kerstin van Farbenmix, maar nu met de andere voorpanden. Ik heb de randen afgewerkt met een rolzoom op de locker, je ziet het niet goed op de foto, maar het golft ook nog leuk.

Kijk hoe leuk als toevallig zelfs het woord forever netjes doorloopt. Als je dat bewust zou proberen lukt het niet.

Ik had ook nog genoeg stof voor een onderbroekje uit Ottobre 6-2010, in maat 140. Er hoort eigenlijk nog een tailleband voor het elastiek op, maar dit is een soepel stofje dus ik heb gewoon 3 cm omgevouwen en straks rijg ik er nog even een elastiekje door. Ik wil proberen nog meer onderbroekjes te knippen van mijn restjes tricot.

Ik vind het setje Femke heel leuk staan, ze wil het morgen aan, dus dat is een goed teken.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. mooi dat jurkje en vest. heel mooi onderbroekje

  2. Leuk! Staat haar heel mooi.

  3. Jij wordt so handig in het maken van goede draagbare kleding. Top.

  4. Wat een leuk setje. Het vestje erover staat mooi, zonder valt de jurk wat wijder. Geinig dat er ook nog een broekje bij is.

    • Ja, dat vind ik ook een grappig effect Noeke. Omdat het zo’n soepel stofje is valt het leuk in die rimpeltjes met het vestje erover heen. Blijft altijd afwachten hoe de combinatie is.


Geef een reactie

Categorieën

