Gepost door: evalaoh | 25 november 2012

Wikkelvestje en t-shirt

Ik heb heel lang getwijfeld of ik het Ottobre wikkelvest Warmly Wrapped (Ottobre 5-2012) voor mezelf zou maken. De rug zou te smal zijn, en de mouwen ook. Uiteindelijk heb ik het vorig weekend, naar aanleiding van dit topic op Sancho en de leuke versie van Zolderwerk toch maar geknipt. Ik had maat 42 uitgetekend, ik heb de mouwen en de armsgaten vergroot naar 46 en aan de middenachternaad zit denk ik 20 cm extra. Ik had nog meer, maar dat werd echt te wijd. Ik heb de mouwen niet extra lang gemaakt (vind ik ook een beetje onhandig, moet ik meer opstropen), 10 cm korter dan het patroon. Dat kwam beter uit met de streep in de stof.  Dinsdag onder schooltijd in elkaar gezet. Het is echt zó klaar, zeker als je niet tussendoor hoeft te passen. Ik twijfel nog of ik middenachter nog een stuk ertussenuit moet halen, ik vind die vleugeltjes onder mijn oksels niet zo leuk. Maar ik ga hem eerst maar eens dragen, kijken hoe dat gaat met die losse flappen. En mocht het nodig zijn, moed verzamelen om twee keer stukken coverstiksel uit te halen.

Edit: Ik heb hem aangepast, nog een flink stuk ertussenuit gehaald en hij is veel beter geworden.

Bij de stof voor het vestje had ik ook tricot voor een longsleeve gekocht, dat is model 11 geworden uit dezelfde Ottobre. Maat 42. Het model valt lang van lijf en mouwen. Lekker voor de winter vind ik, maar als je niet zo lang bent of je hebt niet genoeg stof, dan kan er best wat af. De rimpeltjes middenvoor zijn leuk, ik kreeg ze alleen niet aan beide kanten even rimpelig, maar daar kan ik mee leven. Als variatie kun je ook model 13 maken, alleen het voorpand is anders, met rimpels langs de halslijn. Staat ook op mijn lijstje. Ik ben heel tevreden over de pasvorm.

Nu heb ik nog maar één stofje over van het stoffenspektakel, ben nog nooit zo snel geweest, daar gaat binnenkort de schaar in voor nog een vestje. Er ligt een poloshirt voor Joost waar ik al aan bezig ben. Daarna ga ik wat voorraad wegwerken (pyjama voor Femke, misschien een fleecevest voor Joost en/of Hans, onderbroekjes) En misschien loop ik nog tegen een leuk lapje voor mezelf aan, voor een jurkje of t-shirt.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. leuk en je bent lekker bezig


Geef een reactie

Categorieën

