Gepost door: evalaoh | 30 december 2012

Jaaroverzicht 2012

Wat ik zo leuk vind aan bloggen is dat je voor jezelf (en de lezers) bijhoudt waar je mee bezig bent. Het is nu natuurlijk de tijd van de jaaroverzichten en daar doe ik dan ook gezellig aan mee. In een excelletje houd ik bij wat ik maak (soms moet m’n blog een beetje helpen), voor wie en welk patroon ik gebruikte. Dankzij WordPress weet ik dat ik dit jaar 32 blogposts schreef, met 114 foto’s.

Dit jaar heb ik 53 dingen gemaakt, vooral kleding. Minder dan vorig jaar, maar meer dan ik had verwacht. We waren van plan om onze werkkamer leeg te halen en op te knappen voor Bart. We hebben er aan gewerkt, maar het is jammer genoeg nog niet af. Er zijn limieten aan de opbergruimte in ons huis, en daar lopen we tegenaan. Max heeft deze dagen wel weer heel veel opgeruimd en weggegooid, dus in 2013 gaat het zeker lukken.

Ook heb ik gebreid, 4 paar sokken, een muts en een sjaal.

Femke was dit jaar weer degene voor wie ik het meest heb gemaakt (22 stuks), met mezelf op een tweede plaats (19). Joost kreeg 2 polo’s en een paar sokken van mijn hand. Max, Hans en Bart kregen niets.

Waar ik heel blij mee ben is dat ik weer lekker aan het sporten ben, daardoor viel ik spontaan wat kilo’s af. Dus was er de “noodzaak” voor meer kleding voor mij. Toppers dit jaar waren 2 knoopjurken en mijn kerstjurk, de sportbroeken draag ik ook een paar keer per week. Eigenlijk is er maar één flop, de Römö rok. Maar één keer gedragen, ik weet niet zo goed waarom. Misschien omdat er geen zakken inzitten, of omdat het geen tricot is, of omdat het linnen is? Volgend jaar maar weer eens dragen.

Ik heb een paar voornemens voor 2013:

  • de kamer voor Bart opknappen (behangen, schilderen en gordijnen maken)
  • weer werken aan de broek op maat waar ik op het naaiweekend aan begonnen ben
  • lappen uit de voorraad wegwerken voordat ze te klein zijn voor de kinderen, of anders verkopen/weggeven
  • lekker voor mezelf nieuwe kleding maken en voor de kinderen als ze dat zelf willen
  • te genieten van het proces en niet te haasten om maar zo snel mogelijk iets af te hebben

We zullen zien of hier iets van terecht komt.

Ik wil iedereen bedanken die mijn blog bezoekt, fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2013!

Groetjes,

Eva

Responses

  1. een goed 2013 met veel naaiplezier

  2. Dank je Julia, ook voor jou!


Geef een reactie

Categorieën

