Gepost door: evalaoh | 30 december 2012

Jurk uit Stitch by You/Knipmode

Dit was mijn uitdaging om nog voor Kerst af te hebben. Ik heb het lapje van Sinterklaas gekregen. Ik maak het mezelf altijd wel moeilijk door stof te kiezen met een groot motief en dit keer was zelfs links en rechts licht en donker. Wat een gepuzzel voordat het eruit ging en het naar m’n zin was. De zondag voor Kerst heb ik de stof geknipt en op eerste kerstdag heb ik de laatste covernaden gestikt.

Het patroon staat in zowel de Stitch by You (model 6) als in de KnipMode van november 2012 die ik pas gratis van Knip kreeg. Ik knipte maat 40, en het rugpand en de mouw waren (bijna) hetzelfde als van de asymetrische knoopjurk die ik in oktober maakte. Dat was dus extra snel patroon tekenen.

Het is een leuke jurk geworden vind ik. De rechte bies moet ik af en toe wel even omhoog trekken, maar dat is niet storend.

IMG_7256IMG_7270

Ik heb de v-hals verstevigd met een stukje vlieseline en een stiksel op de naad, maar ik denk dat ik er met de hand nog even een verstevigend stikseltje op ga doen.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Wat een leuke jurk, en een bijzonder stofje heb je gebruikt. Het staat je heel goed.


Geef een reactie

Categorieën

