Gepost door: evalaoh | 20 januari 2013

Jalie 2806

Dit is mijn eerste project voor 2013. Het Jalie 2806  t-shirt. Ik maakte versie A met de ruches middenvoor. De mouwen heb ik met 15 cm verlengd om lange mouwen te krijgen. Volgens de tabel heb ik maat X, die heb ik vergeleken met het Ottobre patroon dat ik pasgeleden maakte en dat klopt wel. Jalie is altijd inclusief 0,6 cm naadtoegift. Normaal teken ik altijd 1,5 cm voor naden maar nu was ik lui en heb ik gewoon gewerkt met 0,6. Ik moest wel opletten om niet teveel weg te snijden met locken. Het is een snel model om te maken en het zit heel lekker. Het was vorige week zondag al af en ik heb het al twee keer aangehad. De stof komt van Stoffenhuis Anja  bij ons in de stad. Het petrol vest dat ik laatst maakte past er goed bij. De beschrijving is heel duidelijk met tekeningen. Ik heb ze wel extra uitgeprint van de site, anders zit je de hele tijd met een uitgevouwen patroonblad op je schoot, niet zo handig.

De versie met de rimpels in de halslijn en de korte tulpmouwtjes vind ik ook heel leuk, dus die komt er vast nog een keer in het voorjaar.

IMG_7288

Nu gauw weer verder breien aan mijn sok. Nog 20 rondes en afhechten.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

