Gepost door: evalaoh | 30 januari 2013

Sew with a plan voorjaar 2013

Op Facebook ben ik lid van de groep “Kleur en stijl”. Deze groep is opgericht om ideeën etc. uit te wisselen over kleuren, stijl en opbouw van een garderobe. Het eerste idee is om voor het voorjaar een soort basisgarderobe samen te stellen, zodat je met relatief weinig kledingstukken veel verschillende outfits kunt dragen.

Hieronder heb ik wat dingen voor mezelf op een rijtje gezet.

Ik heb altijd moeite gehad goed passende broeken te kopen (brede heupen), Jackpot kwam in de buurt, maar 2  jaar geleden heb ik de broeken van Cecil ontdekt. Ze hebben verschillende modellen die in allerlei uitvoeringen te koop zijn, model Janet past mij heel goed. Eigenlijk heb ik altijd maar een paar broeken in de kast waar ik dan de rest van mijn outfits omheen bouw. Ik draag graag een tricot shirt met daaroverheen een vestje, de vestjes komen vaak uit de winkel.  Jurkjes vind ik  de laatste tijd ook erg leuk, die combineer ik ook graag met een vestje. (vaak heb ik het koud op de fiets en warm op kantoor, dus vandaar de laagjes).  Meestal koop ik een nieuw setje (vest + t-shirt) (of twee lapjes voor een setje) en blijkt dat ik minstens nog een extra combinatiemogelijkheid al in de kast heb liggen.

Voor werk en prive maak ik niet echt onderscheid, mijn nieuwste kleding draag ik naar mijn werk, thuis draag ik vaak de kleding waar ik al een beetje op uitgekeken ben. Nooit joggingbroeken, alleen fleece als het héél koud is.

De broeken hebben basic kleuren zoals wit, beige en donkerblauw in de zomer en zwart, iets donkerder beige en een spijkerbroek in de winter. Afgelopen jaar ben ik weer fanatiek begonnen met sporten en opeens had ik nieuwe, kleinere broeken nodig en kon ik in plaats van jurken en t-shirts maat 44 opeens maat 40 maken uit de Knip. Jippie.

Gevolg is wel dat ik opeens best veel van mijn garderobe moet vervangen. Helaas is mijn budget niet oneindig (4 kinderen die ook gekleed moeten worden), ik heb voor mezelf geen stof in voorraad dus voor het voorjaar ben ik nog helemaal blanco.

Ik denk dat ik moet beginnen met kijken wat er nog past van vorig jaar. Wat nog past en ik nog leuk vind moet ook te combineren zijn.

Ik hou veel van vrolijke kleuren, zou ook graag felle broeken dragen, maar omdat ik er niet zoveel heb koop ik dan geen fel kleurtje omdat ik bang ben voor: heb je haar weer met haar groene/rode/paarse broek. Omdat ik best vaak dezelfde broek draag.

Schoenen,  laarzen en tassen heb ik ook niet veel, geen geld voor over, zeker niet voor een tas voor bij elke outfit.

Kortom, ik weet nog niet zo goed waar ik heen wil qua kleding dit voorjaar. Ik denk aan de volgende stappen:

  1. Inventariseren wat ik heb, wegdoen wat niet meer past of ik niet meer zal dragen. (misschien foto’s maken van wat er aan (incomplete) setjes ligt)
  2. Een lijst maken  van wat ik wil maken, patronen kiezen, benodigdheden opschrijven voor lapjesmarkt of stoffenspektakel (is in Gouda pas in april).
  3. Is er iets dat ik nu nodig heb (een gat in mijn garderobe kan opvullen) en kan maken van stof die ik in een webwinkel kan bestellen?
  4. Weer verder gaan met mijn broek op maat, ik heb ook Jalie 2809 liggen. Als dat eenmaal gelukt is kan ik misschien ook wat spannender kleuren kiezen.

Wordt vervolgd!

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Ik was ook eerst niet voor gekleurde broeken, maar iets neutraal als bordeaux of kaki, is niet meteen een mega kleur! En staat iedereen mooi


Geef een reactie

Categorieën

