Gepost door: evalaoh | 12 maart 2013

Stripes and heart top

Ik was op zoek naar een patroon voor een fleece vest voor Joost, en tijdens het bladeren kwam ik dit model tegen, nummer 37 uit Ottobre 4-2011.Vorig jaar maakte ik een zouavebroek voor Femke. Zij was heel enthousiast, maar ze werd uitgelachen door haar klasgenoten toen zij de broek naar gym droeg. Een paar weken geleden opperde ik dat ze hem misschien ook wel lekker zou vinden als pyjama broek, en ja hoor, dat werd goedgekeurd. Met een niet bijpassende witte longsleeve wordt hij nu graag gedragen. Ik had nog een restant van deze tricot, maar vooral een breed stuk en niet hoog genoeg voor 2 panden. Maar dit model gebruikt de strepen ook in de breedte, en toen lukte het wel, er zijn nu alleen nog snippers over. Ik maakte maat 146 en verlengde hem een beetje.

Ik had het geknipt zodat ik ook wat te doen zou hebben als Nicole hier kwam oefenen met tricot. Aan het eind van de middag was het bijna af, maar het zag er super wijd uit. Nou ja, als pyjamashirt maakt het ook niet zoveel uit.

IMG_7313IMG_7314

Dit weekend heb ik de mouwbiezen erop gezet en alles gecoverd, en vanmorgen werkte ik de laatste draadjes af. Zondagavond was al een kleine passessie, en Femke is helemaal blij. Het zou best eens kunnen dat dit niet als pyjama gedragen wordt…. We zullen zien.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Wat een leuk shirt. Geinig die ene kant dwars gestreept. Dochter kijkt blij.

  2. Dank je, Noeke. Het dwarsgestreepte deel van het voorpand is ook in twee delen, maar dat valt niet zo op omdat de streep maar 0,5 cm breder is geworden dan de rest. Maar ik had die naad écht nodig om het uit de stof te krijgen. Ja ze is blij. Ze heeft hem vanavond nog even gepast (Mam, zijn alle draadjes nu weg?), en hij gaat morgen aan naar streetdance.

  3. Zo te zien is Femke er heel blij mee en ik denk dat het op een zomers spijkerrokje of korte broek met van die flipflops het ontzettend leuks is en vooral lekker om te dragen.

    Groetjes, Collie

    • Ja, dat lijkt me ook leuk staan. Misschien moet ik nog op zoek naar een leuke applicatie (glitters ofzo!). Het is in ieder geval lekker luchtig.

  4. Ooh, wat een leuk shirt heb je voor Femke gemaakt! Veel te leuk voor een pyjama shirt!!

    • Dank je Henrike. Ze moest nog wel even wennen aan de wijdte tijdens streetdance. We zullen zien hoe ze het uiteindelijk gaat dragen.

  5. erg leuk dit shirt met die dwarse kant!!


Geef een reactie

Categorieën

