Gepost door: evalaoh | 2 april 2013

Sew with a plan 2

Ik schreef al eerder over mijn plan om een basisgarderobe voor het voorjaar en de zomer te plannen. Ik ben er een hele tijd in mijn hoofd mee bezig geweest, en vorige week heb ik eindelijk wat concreets gedaan.

De broeken die ik vorig jaar kocht passen nog, alhoewel ze aan de ruime kant zijn. Hier ga ik in ieder geval mee combineren.

Ik heb het laatste halfjaar Knipmodes dat ik heb (januari tot juni 2011, daarna stopte mijn abonnement) doorgespit en foto’s genomen van wat ik leuke modellen vind. En wat dingen uit de laatste Ottobre.

Sommige foto’s zijn wel heel wazig, maar ik had geen zin om ze opnieuw te nemen.

Jurken:

Vogue 1250 en:

  ???????????????????????

Blouses:

??????????????????????????????????????

T-shirt

Jalie 2794 sweetheart top én:

?????????????????????????????????????

Vestjes

????????????????????????????????????????????????????????????????????

Jasje

??????????????????????? ??????????????

Voor een jasje heb ik waarschijnlijk een lapje liggen, ik moet het nog even opmeten en dan een stukje meenemen om combistofjes bij te zoeken. Het rechter jasje zou ik dan korter maken.

Rok

???????????????????????

Een hele waslijst. Ik heb voor alles de benodigde stof en fournituren genoteerd, over 2 weken is het stoffenspektakel en dan ga ik eens lekker shoppen. Ik wil in ieder geval een marine blauw vestje, ik heb een bloes van vorig jaar waar ik geen extra laagje op heb, en dat draag ik graag op kantoor.

Ik ga ook zeker geen stof voor dit alles kopen hoor, maar het is leuk om iets te kiezen te hebben.

Heeft iemand al eens één van deze kledingstukken gemaakt, en wat was je ervaring? Mis ik een klassieker uit een oudere Knipmode (2009 en 2010 heb ik ook compleet)?

Groetjes,

Eva

Responses

  1. zo dat is best veel!!!! Je bent wat van plan, ik geloof niet dat ik een van deze modellen ooit gemaakt heb dus daar kan ik je niet in raden…Succes en veel plezier met het zoeken naar geschikte stofjes.

  2. Joza, ik geloof niet dat ik voor al deze modellen stofjes ga vinden, maar dromen mag natuurlijk altijd. Het moet natuurlijk ook nog genaaid worden.

  3. Jaaaa ik heb het lemon juice shirt inmiddels al 2 x gemaakt, echt een gaaf model!, en verder vestje 109, die heb ik ook in de kast hangen.

    • Lemon juice ook voor jezelf Margreeth? Grappig, volgens mij vinden wij dezelfde modellen leuk. Dat vestje doet me heel erg aan de Kerstin van Farbenmix denken. Die heb ik al 2x voor Femke gemaakt.

  4. ja allebei voor mezelf!

    • lemon juice is echt een briljant patroon 😉 leuke draperie, maar aan 1 kant dus geen heuphobbels. hij zit echt in een zucht inelkaar. zelfs het knippen is een eitje. Ik heb wel de hals wat dieper gemaakt trouwens!

      • Dat idee had ik al, en een lekker soepel stofje zeker? Ik kijk dan nog even naar die hals.

    • Leuk! Heb ik die dan gemist op je blog of Facebook?

  5. dat vestje heb ik trouwens op de foto ooit op fb gezet, hij hangt wel echt recht naar beneden hoor, niet zoals op de foto. ik zal m binnenkort wel ff bloggen. Ik heb m trouwens nooit aan omdat ik een ander vest draag bij de jurk waar hij bij moest 😉

  6. Daarom is het leuk dat je weer gaat bloggen, Margreeth, dan kun je het nogeens terugzoeken.
    Ander jurkje bij dat vestje maken dan maar.

  7. die shirts moeten nog op de foto 😉 de tweede heb ik vanmiddag afgemaakt.

  8. Die twee eerste Knipdingen, die zie ik ook wel zitten. Ik heb een soort van levenslang abo, kan niet goed afscheid nemen, maar dat betekent wel dat ik nogal eens wat mis omdat er alweer een nieuw blad (of een nieuw jaar…) is, terwijl er zeker leuke dingen te vinden zijn in eerdere bladen. Ik moet gewoon maar nóg meer tijd achter de naaimachine doorbrengen (schreef ze terwijl ze al een uur lang blogjes zit te bekijken :D)
    Ik heb pas ook zo’n lijstje gemaakt, alleen ik hou me er nooit aan. Wat niet wegneemt dat snuisteren in bladen altijd heerlijk tijdverdrijf is – plannen maken ook al realiseer ik maar 10%.
    Ben benieuwd naar de uitwerking van al je plannen!

    • Ik was ook al heel lang lid, maar maakte er haast nooit wat uit voor mezelf. Toen ging ik over op de Ottobre (incl Woman) en toen moest ik de Knip van mezelf opzeggen. Sindsdien heb ik er maar één gekocht dus het was een verstandig besluit. Ik ben echt al supertevreden als ik van deze collectie de helft realiseer. Maar het is handig om het uitzoekwerk al gedaan te hebben.


Geef een reactie

Categorieën

