Gepost door: evalaoh | 6 april 2013

Zillertaler sokken

Het begint zo langzamerhand een traditie te worden dat ik zelf iets maak voor de verjaardag van mijn moeder. Soms ben ik bijna op tijd, soms een ruime maand later. Deze keer heb ik sokken voor haar gebreid. Ik begon de week voor de wintersport, ik heb het sokbasis patroon van Moonwise gecombineerd met een eenvoudig ajourpatroontje van de Uzu sock . Na twee herhalingen kende ik het patroon uit mijn hoofd, dat is altijd wel fijn. En het motiveert me wel om nog éven het patroontje af te maken. De wol is OnLine Supersocke Cotton Stretch color, kleur 102. Ik vond het fijne wol om mee te breien.

IMG_7347IMG_7348

Het japanse woord uzu betekent golf, ik vind het patroon ook erg lijken op de skipiste na een dag skiën. Het blauw dat in de wol zit deed me heel erg denken aan de kleur van de Ziller waar we elke dag overheen reden van en naar de lift. Kortom: Zillertaler sokken. Op vakantie heb ik bijna één sok gebreid. (ook omdat Max op de heenweg de breitas ergens diep tussen de bagage had gestopt, dat scheelde zeker een paar uur breien in de auto). Op haar verjaardag kon ik mijn moeder één sok overhandigen, en die paste mooi. Gisteren heb ik de laatste draadjes afgehecht van nummer twee.

En nu ga ik weer verder aan mijn eigen tweede sok.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Wat een mooie kleur wol heb je gebruikt. Leuk dat golfjespatroon. Ik vind het altijd zo knap. Ik heb ooit één sok gebreid (onder leiding van mijn oma), maar ik heb duidelijk andere talenten, hahaha.

    Groetjes, Collie

  2. Mooie sokken, ik heb hem ook even opgeslagen, zag dat de sokken gebreid worden van teen naar boord, moet ik ook maar eens proberen.


Geef een reactie

Categorieën

