Gepost door: evalaoh | 16 april 2013

Stoffenspektakel

Vandaag was het weer zover: stoffenspektakel! Ik had 2 uur de tijd om te shoppen, toch wel een beetje een deadline. Eerst een rondje gelopen, en toen losgegaan.

IMG_7351

Een doorschijnend tricotje voor een vestje en bijpassend paars en wit voor shirtjes eronder. De witte tricot is voor mij én Femke.

IMG_7350

Nog 3 tricots, de effen is voor een vestje, de andere twee voor jurkjes, die groene zeker voor Vogue 1250.

(Ik meet de groene even na voordat ik ‘m in de was gooi, heb ik 1,60 ipv de 2 meter die ik bestelde. Het erge is dat ik precies weet hoe het gebeurde, eigenlijk had ik 1,80 nodig, zij mat dat even af, en ze kwam bij een oranje streepje. Ik verder beslissen welk blauwe stofje ik erbij wilde, en toen ik eruit was zei ze, bij dat oranje was 1,80 he, ik wilde wat extra om het patroon mooi te kunnen laten doorlopen. Grr, heeft ze de verkeerde oranje gepakt. Ik baal gewoon van mezelf, niet eens om die paar €, maar dat ik straks weer vreselijk moet puzzelen om dát jurkje eruit te knippen)

Edit: Ik heb het jurkje er (makkelijk) uit kunnen halen. Gelukkig maar.

IMG_7352

Deze is buiten mijn comfort zone qua stof en model, ik denk aan Lemon Juice uit de laatste Ottobre.

IMG_7353

Deze is voor Femke, dit wordt waarschijnlijk Rincon van Fledge. Ik moet het model nog even aan Femke laten zien, maar het stofje is alvast goedgekeurd.

IMG_7354

En nog een intrappertje: lycra voor  € 5 per meter, ik hoop dat het van die ademende sportlycra is en niet de zwemvariant. Die had ik vorig jaar, en is toch wat zweterig bij het sporten. Hij voelt niet zo glibberig als de stof die ik al heb. Ik denk dan aan een t-shirt (met capuchon), maar dat kan nog veranderen.

Nu gauw verder met Femkes jas dan kan ik hier mee aan de slag.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. ooh gaaf! als je van je buitencomfortzonestofje af wil, kan je bij mij terecht hoor ;-)) geweldig istie!

    • 🙂 Ik houd het in gedachten. Maar hoe vaker ik ‘m zie, hoe leuker ik ‘m vind. Ik heb hem bij http://www.stoffenkoning.nl gekocht, ik weet het nog omdat ik daar een kaartje kreeg. Ik zag hem zo snel niet op de site.

  2. Ik wilde ook nog gaan, maar wilde liever genieten van het weertje. Nu ik dit zie, vind ik het wel jammer dat ik niet geweest ben

  3. Ik ben ’s ochtends even naar de stad gewipt, ook lekker geshopt. Moet altijd weer even wennen (acclimatiseren) door de hoeveelheid stofjes die ik om me heen zie, hahaha.

    Balen van dat streepjesstofje, ik hoop dat het ieder geval niet krimpt!!

    Groetjes, Collie

    • Ik had ook moeite Nicole, zeker omdat ik weer op tijd thuis moest zijn. Als dat stofje weer droog is, leg ik mijn patroon erop, en dan weet ik of ik er iets anders voor moet bedenken. Het is wel een brede lap, dus misschien heb ik geluk.

  4. Leuk al die mooie stofjes

    Julia


Geef een reactie

Categorieën

