Gepost door: evalaoh | 19 mei 2013

Vestje Knipmode

In mijn project Sew with a plan, ofwel zomergarderobe voor mezelf had ik behoefte aan een donkerblauw vestje. Ik heb vestje 109 uit de bijlage van KnipMode maart 2011 gekozen. Het lijkt erg op het vestje Kerstin van Farbenmix dat ik al 3 x voor Femke maakte.

IMG_7405 IMG_7406

De Knip wilde dat je een losse rechte strook stof als beleg langs de voorranden en de hals zou maken. Dat leek me niet zo mooi, dus toen heb ik gekeken hoe dat bij Kerstin zit. Daar is het beleg aangeknipt aan de voorrand en loopt er nog een stukje door dat je dan aan de achterhals stikt. Hier zie je dat in de handleiding van Farbenmix. Ik had mijn patroon zo aangepast, maar toen kreeg ik dat niet  uit de stof. Dus heb ik alleen voor de achterhals een los belegje geknipt, en aan de voorranden gewoon 3 cm extra aangeknipt. Ik moest nog even vogelen hoe ik dat het mooiste in elkaar kon zetten, maar het is gelukt. Ik heb eerst het beleg aan de hals gestikt, en platgestikt op het beleg. Daarna heb ik de schoudernaden gestikt en verder gewoon de werkvolgorde gevolgd. De strikbanden kunnen wel wat korter dan wat zij aangeven. Ik vind het leuk om ze achter te knopen, maar met een strikje middenvoor staat het ook leuk, maar dan houd je wel een hele grote strik over. Moet ik nog even over nadenken hoe ik dat oplos.

Groetjes,
Eva

Responses

  1. Gaaf zeg!! staat echt superleuk, ook zo bij elkaar.

    • Dat was nog een bonus dat het vestje ook bij het shirt past, want ik had het bij mijn Vogue jurk bedacht.

  2. Dat is inderdaad een heel mooi vestje. Super handig over van alles heen te dragen met dit weer. Hij zit prachtig!!

    Groetjes, Collie

    • Ook handig voor op kantoor waar soms een fris windje uit de airco waait, maar waar ik het meestal stikheet heb. En ’s morgens op de fiets naar het station is een extra laagje ook nooit weg.

  3. leuke combi


Geef een reactie

Categorieën

