Gepost door: evalaoh | 3 juni 2013

Quilttentoonstelling

Mijn moeder is lid van een quiltgroep, Dini’s Quiltvriendinnen, vanavond was de officiële opening van hun tentoonstelling. Met muzikale omlijsting en een hapje en een drankje. Dit was in de Sint Jan in Gouda. Ik heb een paar foto’s gemaakt.

Foto0418Foto0414

Hier staat mijn moeder bij de quilt die ze net voor mijn zus heeft gemaakt. Ik heb groot respect voor haar doorzettingsvermogen. De tentoonstelling heeft haar gemotiveerd om hem af te maken. Mijn zus heeft stofjes ingebracht en van mij zitten er ook nog restlapjes in.

Foto0412

Dit is de quilt die ze in 1988 voor mij maakte, er zitten stofjes in van bloesjes die ik zelf gemaakt of gedragen heb. Deze quilt is met de hand gequilt in Amerika door mijn moeder en tantes en vriendinnen. Hij is nog zo mooi omdat we hem jarenlang niet hebben gebruikt vanwege de katten.

Foto0419 Foto0420

Deze quilt is écht heet van de naald. Vorige week was de bovenkant voor de helft gepatcht.

Foto0421 Foto0422 Foto0423

Hier zie je nog een overzicht. De tentoonstelling duurt nog tot en met 8 juni, in de Sint-Jans kerk in Gouda, Achter de kerk 15 (tegenover de kosterswoning) geopend van 10-16 uur.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

