Gepost door: evalaoh | 11 juni 2013

Twee meter witte tricot

Dit was de volgende lap van het stoffenspektakel die er aan moest geloven. Uit twee meter kon ik een Jalie Sweetheart top (2794), de top met de volant uit Knipmode juni 2013 voor mezelf knippen en een Jalie 2806 en een Ottobre onderbroekje voor Femke. Ik heb alleen nog wat snippertjes over.

Over de sweetheart top hoef ik niet veel meer te zeggen, ik heb korte mouwen gemaakt voor een beetje variatie.

IMG_7432

IMG_7438

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van top 28 uit Knipmode 6-2013. Mijn stofkeuze heeft daarmee te maken, de tricot is eigenlijk te dik waardoor de volant niet zo mooi valt. Het bovenaanzicht vind ik op de rug van een dino lijken. Omdat mijn stofje effen is, had ik de volant ook enkel kunnen doen. Goede les. Ik vind de pasvorm verder wel leuk, en jullie? Het locksel op de volant heb ik met brildor borduurgaren in de onder en de bovengrijper gedaan. Dit heb ik ook voor alle zomen gebruikt, geeft een mooie glans. Femke heeft de foto’s gemaakt, ik zal er op letten dat ik alles voortaan netjes glad trek.

Voor Femke heb Jalie 2806 gemaakt met de gerimpelde hals en de tulpmouwtjes. (“Mam, de juf zei dat de mouwen op tulpen lijken”)Ik heb de hals met een omgeslagen biesje afgewerkt en niet met een dubbelgevouwen biesje, want anders zou het bij de rimpels niet zo mooi worden. (door 4 lagen stof en rimpels coveren? nee bedankt). Ze heeft het shirtje vandaag weer aan naar school, dus het is een succes.

IMG_7428IMG_7430

Om de restjes op te maken heb ik nog een Ottobre onderbroekje gemaakt, dat staat niet op de foto.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Leuke shirts! De top vind ik in het wit ook heel mooi, die ga ik onthouden!

  2. Dank je wel Bianca!

  3. Leuke shirts, ben het met je eens dat de volant iets te zwaar valt, enkel was wellicht beter geweest zoals je zelf al schrijft. En inderdaad netjes rechttrekken voor op de foto, nu lijkt het alsof je armsgat van het volantshirt te nauw is en iets meer uitgediept had gemogen……

  4. Ik vind zelfs je t-shirt met volant mooi. Knap werk.


Geef een reactie

Categorieën

