Gepost door: evalaoh | 30 juni 2013

Burda yoga top en Ottobre Every Day scoopneck t-shirt

Dit lapje smeekte om gebruikt te worden, het is een sporttricot, lijkt op de Supplex van Pixie, maar dan veel dunner. Ik had 1,5 meter. Lekker voor een shirtje en een topje. Ik mocht Burda 11-2007 van iemand lenen om de yoga top over te nemen. Ik vind de gekruiste bandjes aan de achterkant leuk. Voor het shirt koos ik de Every Day Scoopneck t-shirt uit Ottobre 5-2011 (nummer 4). Maar dan zonder boorden aan de mouwen en de zoom, ik heb die lengte gewoon extra toegevoegd.

Met heel veel puzzelen kon ik beide modellen eruit halen. Woensdag was ik lekker aan de gang met het shirt met lange raglan mouwen, voorpand aan de mouwen, achterpand…. huh ik hield een groot stuk mouw over! Zoiets was me echt nog nooit overkomen, ik had twee keer een voorpand overgetrokken, en ook uit de stof geknipt. En ik had niet echt veel restjes meer. Na wat lelijke woorden heb ik twee stroken stof bovenaan het achterpand gezet en is het een soort design feature geworden. Het ziet er wel grappig uit vind ik, en als vrije tijds kledingstuk maakt het niet zoveel uit.

IMG_7465 IMG_7460

IMG_7456IMG_7457

De yoga top zat ook snel in elkaar, er zit een ingebouwde bh in (die eigenlijk die naam niet waard is zo weinig steun geeft ie). Ik vind hem aan de voorkant bij mijn oksels iets te wijd vallen, voor een volgende versie moet ik daar wat aan doen (tips?). Burda doet heel ingewikkeld met de schouderbanden. Ik heb de schouderbanden aan de voorkant gewoon tussen het beleg uit gestikt, het achterpand nog even open gelaten, de boel bijgeknipt en gekeerd en daarna de andere kant van de schouderband tussen het beleg en het achterpand uit gestikt. Je zou zelfs eerst het smalle deel van de schouderbandjes aan het voorpand kunnen stikken, en datzelfde ook met de belegschouderbandjes en het beleg kunnen doen, en deze delen daarna aan elkaar kunnen zetten. Dan wordt de overgang misschien nog netter.

De zoom van het voorpand loopt rond, aan het achterpand was de zoom juist hol. Dat laatste heb ik recht geknipt, zag daar de zin niet van in. Aan de voorkant valt het ook niet echt op, dus nodig is het niet. Als je een grotere cupmaat hebt dan ik is het misschien fijn om wat extra lengte te hebben.

Ik ben nu al best tevreden, maar het kan beter. Ik heb nog een meter lila Pixie Supplex en een reststuk donkerpaars. Ik hoop dat ik met wat creatief knippen nog een korte broek en zo’n hemdje kan maken.

Vanmorgen heb ik een rondje hardgelopen met hemdje en shirt. Heerlijk setje zo. Ook zo lekker om mijn mouwen tot boven mijn ellebogen te kunnen opstropen als ik het warm krijg.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Mooi shirtje en hemdje. Creatief en leuk opgelost zo op de rug, hahaha.

    Groetjes, Collie

  2. Leuk shirt! Die kleur is natuurlijk geweldig, dat allereerst. Het extra ingevoegde onderdeel aan je rugpand vind ik eigenlijk wel heel erg leuk. Breekt de boel een beetje. Het hemdje is niet helemaal mijn ding, maar goed, ik ben dan ook geen sporter (alhoewel, zwemmen natuurlijk. Maar dan heb je heel ander soort sportkleding aan:))

    • Dank je wel Ieke! Ik vind bij het sporten juist die racerback achtige shirtjes het lekkerst zitten. Dan kunnen de schouderbandjes tenminste niet afzakken.


Geef een reactie

Categorieën

