Gepost door: evalaoh | 18 juli 2013

Knipmode jurk 5-2011

Nou, en dat is dan het laatste lapje van mijn Sew with a Plan. Een jurkje van het geweldige stofje met de wolkenkrabbers in de nacht. Ik wilde er eerst een Lemon Juice t-shirt van maken, maar dat wordt schuin van draad geknipt en dat wordt een beetje raar met schuine gebouwen. Dit jurkje vond ik ook heel leuk. Het staat in de bijlage bij Knipmode 5-2011, nummer 101, ook als hemdje.

Ik heb er wel wat aan veranderd. Ik knipte maat 40, gebaseerd op mijn bovenwijdte. Onder de oksels wijkt het patroon naar buiten, wie heeft zo’n figuur? Ik had niet geregen, dus ik heb de zijnaden net naast het eerste lockstiksel opnieuw gelockt en aan de bovenkant ongeveer 1,5 cm krapper. De schouderbanden zaten nu veel te ver naar buiten. En ik vond ze ook wel breed en lomp eruit zien, dus ik heb ze ingerimpeld tot 5 cm en verder naar het midden vastgezet. Ik heb ze ook ongeveer een centimeter korter gemaakt, ik had het gevoel dat ze zouden afzakken.

IMG_7535

Aan de binnenkant zit het beleg tot onderaan de borsten, daar hoort een tunnel. Bij mij ging er iets mis met knippen, dus het achterbeleg was te kort. Ik had nog elastisch kant in voorraad, dat heb ik er uitgerekt aangezet. Ik denk niet dat ik deze jurk vaak zonder bh ga dragen dus steun geven hoeft niet echt.

IMG_7528

En als toegift: Femkes nieuwe hemdje. Een geliefd patroon de Brooklyn Tank top, uit het boek Sewing Clothes Kids Love. Ik maakte maat 146-152. Voor de voorstelling van Move-a-Lott waar Femke op streetdance zit had ze een wit hemdje nodig. In plaats van naar de stad te fietsen heb ik er een gemaakt, er lag nog een restje witte tricot dat precies groot genoeg was. Het is nog een beetje ruim, maar dat gaat goedkomen.

Groetjes,

Eva

 

note to self: Bij Knippatronen moet je altijd de zijnaden aanpassen, dus twijfel niet doe het gelijk voor het knippen

Responses

  1. Ik vind je jurkje prachtig en de stof is geweldig. Handig dat je de notities per blogbericht/kledingstuk onderaan je berichtje plaatst… soort van archief met aantekeningen, hahaha.

    Groetjes, Collie

  2. Originele stof voor dit jurkje !
    Lijkt me een leuk modelletje.
    Hopelijk heb je geen last (meer) van afzakkende schouderbandjes.

  3. Ooh, die stof en dat jurkje, helemaal leuk (wat heb je veel moeten aanpassen trouwens, jakkes)! Dat topje is een goede tip, heb het boek in huis, een goed basispatroontje is altijd handig.


Geef een reactie

Categorieën

