Gepost door: evalaoh | 27 augustus 2013

Sew with a plan herfst 2013

En dan is hier op 1 september alweer het stoffenspektakel. Na mijn grote project Vogue 1108 moet ik goed bedenken wat ik deze herfst wil gaan doen.

Het gericht shoppen is me goed bevallen, dus ik heb vanmiddag door de herfst en winter Knipmodes en Ottobres gebladerd. Broeken heb ik nog, ik wil in ieder geval bij elk vestje/jasje 2 onderstukken hebben om mee te combineren (jurk of t-shirt).

Deze modellen ga ik op het lijstje zetten:

Ik heb nog stof liggen voor Vogue 1303. Qua kleuren kan het ook nog wel in de herfst, dus als ik een tricotje tegenkom voor een bijpassend vestje zou ik dat nog kunnen maken voor de nazomer (hopelijk krijgen we die ook).

Dit model lijkt me er leuk bij:

Foto0523Vestje 4 Knipmode oktober 2012

Ik wil ook zeker Vogue 1157 maken, een DKNY jurk met een soort overslag. De reviews op PatternReview zijn niet allemaal lovend, dus waarschijnlijk moet ik een extra lapje kopen om een proefmodelletje te maken.

Foto0518Foto0519

Deze rok en blouse uit Ottobre 5-2012 vind ik ook erg leuk. Ik zou graag weer een leuke rok in dit model hebben, ik heb een paar Jackpot rokken die ik graag droeg, maar nu eigenlijk te groot zijn. Vorig jaar maakte ik Römö van Farbenmix, maar dat was een flop, dus ik moet goed vergelijken. Edit: ik lees net deze review, ik denk dat ik op zoek ga naar een ander patroon.

Foto0520Ottobre 5-2010. Dit patroon heb ik al uitgetekend en ik heb al roze ritsen. Maar het stofje kreeg een andere bestemming, ik hoop dat ik tegen een mooie dunne fleece aanloop. Ik heb nog Supplex liggen voor nog een sportbroek, die wil ik ook snel maken, en hopelijk van de restjes nog een topje.

Verder zullen het wel vestjes en shirtjes worden, deze vind ik allemaal leuk. En ook in mijn lijstje van het voorjaar staan nog wat dingetjes die ik nog steeds leuk vind en nog niet gemaakt heb.

Foto0521Ottobre 2-2011

Foto0522Top 111 Knipmode bijlage oktober 2012

Foto0524Top 8 Knipmode november 2012

Foto0525Jasje 9 Knipmode November 2012

Ik zal heus niet met stof voor dit alles thuiskomen, maar ik vind het een fijn idee om iets te kiezen hebben. En ik hoop dat de nieuwe Ottobre nog voor zondag komt, daar stonden ook veelbelovende modelletjes in.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Wat lekker veel plannen heb je… Moet ik ook doen, maar of ik dat red voor 1 september…. Ik ga eerst de jas maar eens afmaken, hahaha.

    Groetjes, Collie

    • Ja, het wordt wel tijd voor de jas, leuk voor als ze weer naar school gaat.


Geef een reactie

Categorieën

