Gepost door: evalaoh | 1 september 2013

Buit stoffenspektakel

Vandaag ben ik naar het stoffenspektakel geweest. Gouda was de eerste voor de herfst. Ik voelde me vandaag nog niet herfstig dus ik had eerst een rondje nodig om te kijken wat ik wilde.

IMG_8106
Gelukkig scoorde ik voor de koffie met Monica een mooie tricot (de rechter) voor een jurk.

De lap linksonder had ik al, die is voor een mouwloos jurkje (Vogue 1303). Ik vind de kleuren ook nog wel in de herfst kunnen, dus de rode tricot daarboven wordt een vestje voor erbij. Omdat mijn nieuwe regel is om bij elk vestje minstens 2 kledingstukken eronder te hebben ligt daarboven een geweven viscose voor een flodderbloesje. Patroon nog nader te bepalen.

De “gebreide” kabelstof in het midden is een beetje wollig, dat wordt een vest (zie vorige SWAP, daar had ik er nog eentje opstaan die hier goed van kan), de donkere petrol de DKNY overslagjurk, en de lichtere (die minder turquoise is dan hij lijkt) een longsleeve (een Jalie?).

Boven in het midden is donkerblauw met cirkels. Die was er ook met bruinachtige en grijsachtige achtergrond, dus daar heb ik heftig over getwijfeld (en nog). Omdat deze zeker bij mijn donkerblauwe vestje past heb ik voor de blauwe gekozen. Knoopjurkje maar weer een keer in de herhaling?

De lappen moeten nog even wachten voordat ik ze kan voorwassen, de wasmachine is kapot. Gelukkig heb ik nog genoeg te doen.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Wat een interessante tip om vest + jurk/trui te combineren van bij de aankoop van de stof. Je maakte ook een goeie keuze ; ik zie de getoonde combi’s meteen zitten.
    Misschien moet ik van je leren om ‘rationeler’ stoffen te gaan kiezen en kopen.

    • Dank je Mia. Zo probeer ik te voorkomen dat ik losse kledingstukken heb die nergens anders bij passen. De vestjes draag ik op de fiets naar het station (onder mijn jas) maar op kantoor heb ik vaak te warm, maar sommige werkplekken/vergaderruimtes zijn dan weer heel koud. Dus ik doe het vestje afwisselend aan en uit. Dat petrol was ook een kleur die ik vorig jaar kocht, hoe rationeel dat dan is?

  2. Weer allemaal even leuk! De geweven viscose heb ik vorig jaar in de zomer gekocht bij van der Vorst in Helmond. Draagt heerlijk. Ik heb er een bloesje met vlindermouwen van genaakt. Ik heb wel de blauw met groene. Wel toevallig trouwens dat Joza de bruin groene variant ervan heeft, , dievan de doorknoopjurk.

    Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Je hebt superleuke stoffen gekocht dus daar zal het niet aan liggen;-)

    • Grappig, het leek me ook wel zomers en luchtig. Hij had alleen deze variant.

  3. Leuke stofjes en vol ideeën

  4. Leuke stoffen!

  5. Bedankt Julia en Joyce

  6. Leuke stoffen heb je gekocht. Ik ben niet geweest. Mijn ouders kwamen voor ons 20-jarig jubileum (onverwachts werden we ’s ochtends gebeld… dus ja… dan kan ik niet weg hè!!).

    Ik ga wel een ander stoffenspectakel rondneuzen, hahaha.

    Groetjes, Collie

    • Dank je wel, ben er ook heel blij mee! Max en ik hadden elk ons eigen uitje, hij mocht ´s middags met de buurman mee naar Feijenoord, VIP plaatsen. Hij had wel een heel mooie bos bloemen voor me gekocht.


Geef een reactie

Categorieën

