Gepost door: evalaoh | 6 oktober 2013

Burda yoga top en Ottobre sportbroek

Bij mijn bestelling bij Pixie in mei had ik 2 kleuren paarse Supplex besteld. De donkere werd al een Ottobre sportbroek, die heb ik vanaf het maken continu gedragen, bij Move-a-Lott, maar ook tijdens het hardlopen. Ik ben echt supertevreden over hoe de stof blijft, er is nog geen pilletje te zien, een hij stretcht nog steeds even lekker.

Van de lichte kleur stond ook nog een broek in de planning, en die plannen kwamen in een stroomversnelling toen er op Sancho een wedstrijd kwam met de titel “Sancho is top” met als doel een top te maken voor de clubdag. Prijzen te winnen in de categorie originaliteit en techniek. Eerst dacht ik niet mee te zullen doen, maar toen ik met Anouk, één van de moderators over hardlopen aan het mailen was, kwam de inspiratie toch. Ik zou de schaar in mijn lapje zetten en kijken of er nog genoeg over was voor een shirtje. Het zou kunnen lukken als ik beide kleuren zou combineren. Dus hup! het internet op om inspiratie te vinden voor colorblocking. Dit is wat ik vond: een Bebe racer tank die qua model wel wat wegheeft van de yogatop die ik als basis had. (check ook die geweldige hemdjes met zilver en goud) Toen heb ik een avondje lekker zitten tekenen, het model nog wat versimpeld en de stof geknipt. Ik maakte de yoga top al eerder. Aan de ingebouwde bh heb ik niets, dus die heb ik weggelaten. In plaats daarvan werkte ik de randen af met biezen. Bij de zijnaad onder de oksels was de eerste versie een beetje te wijd, dus daar heb ik hem nog een beetje ingenomen (recht naar boven getekend’, en na het locken bleek het hemdje toch nog een beetje wijd (altijd afwachten met andere stof natuurlijk) en stikte ik het nog een locknaadje (= 0,5 cm) strakker.
Aan de voorkant langs de oksel heb ik de biezen wat strakker aangetrokken zodat het daar niet gaapt.

IMG_8148IMG_8140

Voor de broek maakte ik nummer 20, Clara uit Ottobre 5-2010. Voor de vierde keer, dus niet zo vernieuwend. Never change a winning team zou ik zeggen. Het enige dat ik veranderde is dat ik er nu geen knoopsgatenelastiek in deed, maar gewoon elastiek. De buitenstaander ziet het niet, maar dat knoopsgatenelastiek klapt steeds dubbel. Het is alleen niet irritant genoeg om lockstiksels uit te halen en het te vervangen.

Wat me wel verbaasde is dat mijn donkerpaarse broek nu een soort roodpaars is geworden. Van het licht of mijn wasmiddel? Daar ga ik Pixie nog even over mailen.

Ik ben blij met mijn nieuwe setje, daar ga ik weer lekker veel in sporten. Vandaag mijn eerste rondje erin gelopen, en helemaal goedgekeurd. Geweldig dat ik in oktober nog met blote armen kon hardlopen.

Groetjes,

Eva

 

Geef een reactie

Categorieën

