Gepost door: evalaoh | 8 december 2013

Twee nieuwe tricot shirts

Twee maanden geleden plaatste ik hier mijn laatste stukje. Schande! Gelukkig heb ik in de tussentijd wel wat kunnen naaien, maar ik was vooral heel druk met andere dingen. Voor mijn werk moest ik een examen doen (Wet Financieel Toezicht), 2oo pagina’s ultieme saaiheid. Toen ik dat had gehaald (met een heel onverwachte 9!) zaten we opeens midden in de drukste tijd op mijn werk, dus elke week overwerken en ’s avonds totaal geen puf meer om nog achter de machines te zitten.

Ik heb wel bijna evenveel gesport als normaal, in tijden van drukte en stress knap ik daar altijd enorm van op. Ik ben ook een nieuwe blog begonnen, Geen couch potato meer, over mijn hernieuwde sportverslaving na 15 jaar bankzitten.

Voordat ik begon met leren had ik 2 shirtjes geknipt, eigenlijk allebei Sancho Clubdag gerelateerd. Toen ik mijn examen had gehaald had ik eindelijk de rust om ze ook af te maken.

IMG_8156

De eerste is model 106 uit de bijlage van Knipmode oktober 2013, die we op de Clubdag kregen. Ik heb maat 40 gemaakt. Het stofje kocht ik op het Stoffenspektakel en is een soepel viscose tricotje. Het is geen moeilijk model, middenvoor zit een knoopsgat voor het strikje. Dat heb ik aan beide kanten verstevigd met vlieseline voor tricot, en nog is het niet het allermooiste knoopsgat, mijn machine doet dat gewoon niet graag in tricot. Ik vind het een leuk model, en details bij de hals staan mij altijd wel leuk vind ik.

IMG_8154

Het tweede shirt is Jalie 2806 model B met de gerimpelde hals en lange mouwen (ik heb ze verlengd, 3/4 mouwen in de winter heb ik liever niet). Het stofje kocht ik op de Clubdag bij Stoffig. Ik was gelijk weg van de print, maar hikte een beetje tegen de prijs aan. Aan het eind van de dag toch gezwicht, af en toe moet je jezelf verwennen. Het is een heerlijk shirt geworden. Ik denk alleen dat ik de hals bij een volgende versie iets hoger teken.

Nu ben ik bezig met mijn tweede versie van de asymmetrische knoopjurk. Misschien lukt het om voor kerst ook nog een andere jurk te maken, maar daarvoor moet ik eerst een patroon overtrekken.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

