Gepost door: evalaoh | 8 februari 2014

GMHC rompertje

Een van de coaches van Bart´s hockeyteam heeft een baby gekregen. Al een hele tijd geleden vroeg Max of ik voor de baby een rompertje wilde maken in clubkleuren. Tuurlijk. Stofjes bij Herbert Textiel besteld (Stenzo tricot), mijn Ottobres doorgebladerd voor de elementen die ik nodig had voor het rompertje: raglan mouwen en een kraagje. Ik vond ze in twee verschillende patronen, de romper met raglan mouw in Ottobre 3-2013 en het kraagje in Ottobre 6-2012. Het is maat 62. Na het overtrekken deed ik een hele tijd niets. Het werd zo erg dat Max tegen mij zei dat het nu echt wel tijd werd dat ik ging beginnen en dat hij nooit meer iets aan mij zou vragen. Pff. Ik krijg altijd een beetje drempelvrees als ik iets zelf moet uitvogelen, zoals het splitje voor het kraagje.

Toen ik dan eindelijk met naaien, had ik na een middagje werken de basis in elkaar zitten. Het leek er al goed op en Max was tevreden. Ik heb een beetje dichterlijke vrijheid genomen door in plaats van 2 biesjes op de mouw die Femke op haar shirtje heeft, er ééntje te maken. Die stikte ik vast met kleine zigzagsteekjes.

IMG_8208

De v-hals is hetzelfde afgewerkt als Femkes origineel, op de gok 5 cm aangehouden. Mocht de baby wel erg veel inkijk hebben, dan kan ik er altijd een stukje groen onder stikken. Ik ben anders bang dat het niet over het hoofdje past.

In het originele shirt zit in de achterhals nog een extra biesje om de kraag netjes af te werken. Dat leek me wat dik worden, dus ik heb de naad van de hals en de onderste naad van de kraag op 0,5 cm afgeknipt, de bovenste naad liet ik nog even zoals hij was, ik heb toen de hele halsnaad op 0,7 cm (ongeveer) doorgestikt en toen de rest van de kraagnaad netjes bijgeknipt.

IMG_8209

IMG_8204

Max was verantwoordelijk voor het clublogo, hij heeft op de inktjetprinter van een vriend een vel met allerlei maten geprint, en de meest passende heb ik op een stukje witte tricot gestreken en op het rompertje gestikt. Ook weer met een klein zigzagsteekje.

De drukknoopjes kwamen uit mijn voorraad, ik dacht dat ik 3 groene had, maar het waren er maar 2. Dus gecombineerd met een witte, want daar had ik er ook niet genoeg van.

Ik ben heel blij met het resultaat. De coach heeft het nog niet gekregen maar wel een foto gezien dus dan mag ik ook bloggen.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Superleuk!

  2. Wauw: erg leuk persoonlijk cadeautje zo, daar krijgen ze er zeker geen tweede van! Goed gedaan, met wat doorduwen van Max 🙂 Grtz, Esrosa

  3. Oooh, die is goed! Echt helemaal super.

  4. Ik vind het een supermooi rompertje geworden!

    Groetjes, Collie

  5. Bedankt allemaal!


Geef een reactie

Categorieën

