Gepost door: evalaoh | 8 februari 2014

Slabbetje voor zwangere collega’s

Mijn afdelingshoofd heeft vorig weekend haar tweede kindje gekregen. Het wordt een traditie dat we vlak voor het verlof een pakketje maken, en dan vind ik het leuk om er iets zelfgemaakts in te doen. Bij de vorige had ik een luiermapje gemaakt wat heel erg in de smaak viel. Nu wilde ik iets anders, maar het was natuurlijk erg last minute. Ik had even met een andere zwangere collega overlegd, en een slabbetje zou bij haar in ieder geval in de smaak vallen. Willemijn heeft al een dochtertje, dus ik heb ervoor gekozen om een meisjesslabbetje te maken. Ik had nog twee leuke Matroushka stofjes en genoeg wit biaisband. Het patroon haalde ik van internet (dankzij Sancho). Ik legde nog een slabbetje uit de la op het patroon en maakte het wat groter.
 Foto0617Foto0618

Het viel erg in de smaak, het babykamertje is ook rood.

En het is een jongetje geworden, dus als ze Sam komt showen maak ik natuurlijk een stoere jongenslab voor hem.

Mijn andere collega is vorige week met verlof gegaan, zij krijgt een jongetje, dus voor haar maakte ik een stoere variant. De achterkant is donkerblauwe tricot.

Foto0672

Altijd leuk werk dit soort kleine naaisels. Inmiddels hebben vrienden van ons een jongetje erbij gekregen. Ik heb al een patroontje voor hem overgetrokken, het blijft nog even een verrassing wat ik ga maken.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

