Gepost door: evalaoh | 23 februari 2014

De kraag van Jalie 2212

Eén van de redenen dat ik Jalie 2212 zo graag maak is de kraag. Zo handig en netjes gedaan in dikke stof als fleece. Omdat het patroon niet meer te koop is, deel ik een foto van de beschrijving. Ik denk dat deze manier ook heel bruikbaar zou kunnen zijn voor andere patronen.

IMG_8210

Als je op de foto klikt krijg je een vergroting. Stik één deel van de kraag goede kanten op elkaar aan de hals (stap 3). Strijk de naden naar de panden. Stik vervolgens de rits middenvoor (stap 4). Ik vouw dan de ritslintjes aan de bovenkant in een rechte hoek opzij zodat ik er geen last van heb als ik het tweede deel van de kraag erop zet (stap 5). Dan strijk je de naden van beide kraagdelen naar de belegkraag en stik de belegkraag plat. (stap 6). Stap 7 is een stiksel op de stiklijn. Op de tekening knippen ze de naadtoeslag gelijk af, maar dat doe ik pas later. Dan vouw je de belegkraag goede kanten op de kraag en stik je de naden op de ritslintjes vast. De naad komt iets aan de binnenkant van de kraag. (stap 8) Knip de hoekjes en de naden een beetje bij. Keer de kraag. Geef een paar knipjes in de hals (als je dat nog niet gedaan had). Dan zigzag je de naadtoegiften van de hals en de kraagdelen samen. (stap 9) Ik speld dan de kraag eerst in het midden vast zodat het netjes glad ligt. Je houdt van de belegkraag wat meer naadtoegift over. Knip de naadtoegiften in de hals netjes bij. Stik daarna de kraag en de naden langs de rits door.

Edit: ik vond de beschrijving toch nog online: klik.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Ik ken het patroon verder niet, maar de tekening is heel duidelijk. Daar kan je met andere patronen met vergelijkbare kraag zeker wat mee.

    Super!

    Groetjes, Collie


Geef een reactie

Categorieën

