Gepost door: evalaoh | 30 maart 2014

Nieuwe nachtpon

Dit lapje lag al een hele poos in mijn voorraad. Ik was een beetje teleurgesteld toen ik het besteld had, het is een tricot van Stenzo. Nicole (zie de rechter zijbalk, een beetje naar beneden scrollen ;-)) kwalificeert dit als ongemotiveerd tricot. Ik had het al een keertje op tafel gehad om er een pyjama voor Femke van te maken, maar daarvoor had ik niet genoeg. Laatst bedacht ik me dat ik er wel een verlengd t-shirt voor mezelf van kon maken als nachtpon. Eerst leek het erop dat ook dát niet ging lukken, maar met een beetje valsspelen (raglanmouwen op zijn kop en een naad middenachter) lukte het toch. Ik had ook nog een soort tricot sjaaltje dat ooit bij een Jackpot t-shirt zat. De kleur was het net niet bij het shirt en ik vond het niets toevoegen, dus had ik het in de stoffenbak gelegd. Het paste perfect bij deze bloemetjes, dus ik heb hiermee de hals- en mouwboordjes gemaakt.

IMG_8214

Het model is het Every Day Scoopneck t-shirt uit Ottobre 5-2011 (nummer 4). Ik knipte de naden iets ruimer en verlengde het zodat alle stof op was. Ik gebruikte een andere nachtpon als patroon voor de wijdte onder de taille.

Lekker zo’n project waar je niet zo over hoeft na te denken én geen patroon hoeft over te trekken. Het zal heerlijk slapen als ik in mei naar het Sancho jubileum naaiweekend ga.

 

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Ik denk dat je er heerlijk in zal slapen!

    Groetjes, Collie


Geef een reactie

Categorieën

