Gepost door: evalaoh | 18 april 2014

XYT workout top

Ik heb meegedaan aan de Fehr Trade Spring Race challenge. Meedoen aan een sportwedstrijd in zelfgemaakte sportkleding. Afgelopen zondag liep ik met mijn buurvrouw Natascha de 10 kilometer van Rotterdam. Het was zwaar maar erg leuk.

Foto0755

Het shirt maakte ik al eerder, het was mij te koud voor korte mouwen. Mijn broek is good old Clara uit Ottobre  5-2010. Ik heb de hysterische slangenprint gebruikt in de zijpanelen. Daar heb ik ook zakken gemaakt zodat ik daar mijn mobiel en een zakdoekje mee kan nemen. Het idee heb ik van Jalie 2796. Ik heb aan de bovenkant van de slangenprint een stukje framilon gestikt, dit omgezoomd met de cover en daarachter een stukje oranje stof gelegd. Aan de bovenkant iets laten uitsteken en aan de onderkant weer met de cover doorgestikt. Toen heb ik de panelen tussen voor- en achterpand gestikt en verder zoals altijd genaaid. Door de framilon blijft mijn telefoon prima zitten.

IMG_8280

Ik heb ook de Fehr Trade XYT workout top gemaakt. Ik had hem zondag nog niet af, en bovendien vond ik het te koud om een mouwloos topje te dragen. Volgens de maattabel heb ik bij mijn heupen en taille maat M, en bij mijn bovenwijdte maat S. Ik heb maat M geknipt en eerst de zijnaden geregen. Ik kon inderdaad boven de taille naar S toe stikken. Aan de voorkant zat wat ruimte bij de oksels, maar door de biezen daar wat meer uit te rekken heb ik dat weggewerkt. Ik vind de pasvorm goed. Ik heb de ingebouwde bh niet gemaakt, ik denk dat ik meer steun nodig heb en dan is zo’n extra laag niet fijn. Ik heb ook ongeveer 5 cm extra aan de zoom geknipt.

IMG_8278

Dit is de Y versie. X en T zien er ook leuk uit, dus wordt vervolgd.

Ik ben heel tevreden met de stof van Glitterstof. Het is vrij dun, dus het tekent wel een beetje. Vanmiddag  heb ik even een rondje gelopen en ook het topje is geslaagd. Ik had een donker vest eroverheen en er piepte een lekker streepje oranje onderuit. Leuk.

Groetjes,
Eva

Responses

  1. Oeh wat een sexy setje 😉

    Je hebt er een stijlvolle combinatie van weten te maken. Slangenprint is natuurlijk risicovolle print maar deze is alles behalve ordinair. Ik zou je setje kopen!

    • Dank je Henrike! Ik heb nog heel veel slang over. Ik denk na over andere combinaties. Eerst maar iets naaien van de buit van het stoffenspektakel denk ik.

  2. gaaf setje geworden!!!! staat super (wat ben je slank!)
    ja je hebt nog wel een paar meter over denk ik? 😉 Er kan nog makkelijk een legging en een minijurk uit 😉

    • Dank je Margreeth! (niet slanker dan in mijn vorige setje denk ik hoor, maar het is altijd leuk om te horen)
      Ja ik had twee meter gekocht en heb een paar strookjes gebruikt. Het jammere is dat de strepen zo breed zijn en het contrast zo groot, dat vind ik moeilijk om in z´n geheel te gebruiken.

  3. Wat goed zeg. De stof was idd nogal hysterisch, maar zo zie je d’r niks meer van (van die hysterie). Gewoon leuk!

  4. Wat een gaaf setje heb je gemaakt, vooral door de stoffencombinatie!
    Ik wens je veel sportplezier in deze snelle outfit!

  5. Bedankt Aline en Corinda!

  6. Die hysterische 😀 slangenprint heb je super verwerkt. Mooi setje is het geworden.

    Groetjes, Collie


Geef een reactie

Categorieën

