Gepost door: evalaoh | 27 april 2014

Hoodie en topje uit Ottobre

Eigenlijk wil Femke niet meer dat ik voor haar naai. Maar ik had deze streepjesstofjes nog in mijn voorraad en dan mocht ik het topje en de hoodie wel voor haar naaien. Maar ze wist niet of ze het dan wel zou dragen.

Foto0767Foto0766

Ik probeer natuurlijk altijd de strepen netjes aan te sluiten, maar het lukt niet altijd zo mooi als hier. Om met Hannibal van the A-team te spreken: “I love it when a plan comes together.”

Het topje is de grey stripes zomertop (nr 33) uit de laatste Ottobre.

Foto0774

Ik heb maat 152 gemaakt. Het stofje komt van Micha´s Stoffecke waar ik een paar jaar geleden een bestelling deed. Het knippen was nog het moeilijkst omdat voor- en achterpand tegengesteld zijn qua streep. Daarna was het niet zo heel moeilijk meer. Ottobre gebruikt Framilon voor de rimpels, maar ik heb het gewoon met 2 draadjes gedaan. Dat vind ik eigenlijk makkelijker.

De Pentagram hoodie (nr 28) komt uit Ottobre 4-2013. Ik kocht het stofje vorig jaar op het stoffenspektakel. Het onderste patroondeel en de zak heb ik niet gebruikt omdat we geen jurkje wilden, én omdat ik niet genoeg stof had. De capuchon moest met de strepen in de lengte en nu heb ik nog maar een paar snippertjes stof over.

Foto0779

We zijn nu in Frankrijk, ik ben bang dat het topje alleen vandaag even aan kon voor de foto en dat de hoodie vaak gedragen gaat worden.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. erg leuk allebei! fijne vakantie!

  2. Ik vind ze allebei super, maar begrijp ik goed dat ze het topje zelf niet leuk vind? (Of is het te koud nu ofzo, dat ze m gewoon niet aan kan nog?) Ik ga zeker dat topje ook nog maken, wat heb jij gebruikt, katoenen tricot? De mouwtjes vallen zo mooi.

    • Ik vind hem heel leuk, maar het is hier 12 graden en erg regenachtig. Ik heb inderdaad katoenen tricot gebruikt. Deze heeft niet veel stretch en is ook niet zo dik, maar dat hoeft ook niet.

  3. De streepjes lopen prachtig door zeg!! Vind ik ook altijd een uitdaging bij het knippen 😀

    De top is leuk met die strikjes. Hopelijk wordt het in de vakantie nog lekker zonnig om die top te dragen. Fijne vakantie 😀

    Groetjes, Collie

  4. Mooi! Ik houd van streepjes, helemaal als ze zo mooi doorlopen 🙂 Hier staat de Ottobretop ook op de todo-lijst voor oudste dochter (en herkenbaar: je weet idd nooit wanneer het ophoudt, het dragen van mama’s maaksels 😦 )

  5. Ze heeft het topje vandaag aan! Op vakantie was het helaas geen top(jes)weer.


Geef een reactie

Categorieën

