Gepost door: evalaoh | 18 mei 2014

Sancho jubileum weekend

Sancho, de vereniging voor zelf maak mode waar ik lid van ben bestaat 10 jaar. Daarom was er afgelopen weekend een jubileum naaiweekend. We zijn in Vierhouten geweest met ongeveer 28 dames. Iedereen mocht doen wat ze wilde. Ik heb ervoor gekozen om samen met Aline aan Vogue 1280 te werken waar we allebei het patroon van hebben. Een nogal ingewikkeld geval ontworpen door Donna Karan. We hadden via het forum al een keer afgesproken om deze jurk samen te gaan maken omdat het nogal een uitdaging is, dus was de keus gauw gemaakt om hem echt live samen te maken.

Vrijdagmiddag ben ik met Nicole richting Vierhouten vertrokken.

Foto0842

Best bescheiden bagage voor één persoon voor 2 nachtjes slapen. De accommodatie had een hoog schoolkamp gehalte, inclusief stapelbedden, corvee (heel handig, als je niet aan de beurt was hoefde je je ook niet schuldig te voelen dat je gelijk weer aan je project verder ging) en zelfs herrie van het dronken studentendispuut naast ons. Zij mochten de volgende morgen vertrekken, hihi

Foto0843

Onze sweatshop.

Vrijdag na het eten was iedereen al druk aan het werk. Ik moest mijn patroon nog tekenen. Aline kwam op zaterdagochtend. Ik had afgelopen herfst al een proefmodel gemaakt voor Vogue 1303, van Kay Unger. Op de valreep had ik die ook nog in de tas gedaan. Achter bij de nek gaapte het heel erg, maar met de deskundigheid van Monica heb ik dat kunnen aanpassen. Het blijkt ook dat mijn linker schouder hoger is dan mijn rechter (0,5 cm). Niet verrassend, die schouder trek ik altijd op tijdens geconcentreerd werken of als ik stress heb. Met die jurk kan ik nu dus ook weer verder.

Inmiddels was Aline er ook en trokken wij ons met onze lappen terug op de gang boven. Er waren niet zoveel tafels om voor iedereen ook knipruimte te hebben, maar dit ging ook. Zij had het bovenstukje al gemaakt en wat patroonaanpassingen gedaan. Het origineel heeft namelijk een extreem diep decolleté.

Foto0844Om half 3 was ik klaar om de stof te knippen.

Foto0846

Om 10 uur ’s avonds had ik mijn jurk in elkaar geregen. Er waren twee punten die we nog hebben aangepast zodat het nog beter valt. Echt fijn om bij Aline te vragen hoe ik verder moest in de puzzel en om veel behulpzame handen te hebben die het model een beetje konden tweaken.

Daarna heb ik hem weer helemaal uit elkaar gehaald, vanmorgen ben ik in het echie begonnen om hem in elkaar te zetten. Dat is nog wel veel werk, maar omdat ik weet dat het model past zie ik het zitten.  De jurk van Aline was vanmiddag echt af en heel erg mooi geworden.

Kortom, een heel leuk weekend, bekende gezichten gezien en met nieuwe mensen kennisgemaakt. Heel veel gekletst en gelachen. Het is zo leuk om te zien hoe verschillend iedereen werkt, er gingen dames naar huis met een stapel kleertjes voor haar kinderen, er zijn jurken en tassen gemaakt en gebreid en gehaakt. Ik ben weer heel erg geïnspireerd om aan mijn Vogue jurken te werken, ook al heb ik niet één ding af.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Ik vond het ook heel leuk om zo samen aan het patroon te werken. Zo handig, een paar extra ogen, bij al die rare stapjes. Ik weet nu waarom ik altijd in mezelf zit te praten op dit soort momenten 😉 Ben heel benieuwd hoe die van jou uiteindelijk wordt! Ik zal mijn exemplaar bloggen zodra ik het jasje ook af heb (vanavond bleek wat te optimistisch, ik ben wel soort van doodop inmiddels…)

    • Ik ben ook helemaal op. Bloggen gaat nog net. Leuk om te zien dat er meer mensen zijn die hardop instructies voorlezen. Wordt vervolgd hoor.

  2. Ziet er erg mooi uit en die kleur is ook zo mooi.
    Heel erg mooi patroon


Geef een reactie

Categorieën

