Gepost door: evalaoh | 20 mei 2014

Voorjaarsset

Dit was één van mijn langer lopende projecten. Het eerste concept van deze post is van 1 maart! Toen we terugkwamen van wintersport dacht ik dat ik met mijn knieblessure wel lekker veel zou kunnen naaien. Ik keek in mijn naaiplannen en besloot vestje 4 uit Knipmode 10-2012 te maken en een bloes 14 uit Ottobre 5-2012. Toen ik het vestje ging overtrekken bleek dat ze het voor- en achterpand van dubbele stof maken. Tsss, veel te warm voor mij, en mijn tricot is ook vrij dik en stevig. Dus ik heb een beleg van 3 cm getekend rondom het voorpand, een zoom van 3 cm voor het achterpand en een klein zoompje getekend langs de doorstiklijn van de tunnel bij de hals en daar ook een beleg van gemaakt.

Dat verandert wel de werkvolgorde. Ik deed het zo: Eerst de beleggen langs de voorpanden stikken. De naden naar de beleggen strijken, knipjes in de bocht geven en platstikken op het beleg zodat het later netjes naar binnenvouwt. Daarna de schoudernaden stikken. Vervolgens de mouwen in de armsgaten stikken. Dan in één keer de zij- en mouwnaden stikken.

Toen was het tijd om de cover te voorschijn te halen om de beleggen langs de voorpanden en de zoom door te stikken. Daarna zette ik het beleg aan de hals, en met een klein zoompje middenvoor maakte ik een tunnel voor het strikje.

De bloes was echt een tegenaanhik project. Niet moeilijk, ik had er gewoon niet zo’n zin in. Het begon al met het feit dat ik mijn markeringen met het raderwieltje niet kon zien tenzij ik heel goed licht had. Uiteindelijk had ik het setje ruim voor Pasen af. De volgende beetje lenteachtige dag aan naar kantoor bleek dat de schoudernaden van de bloes best wel kriebelen. Grrr. En ik vind hem ook nogal moeke-achtig qua model. Als ik zin heb, stik ik de figuurnaden aan de voorkant er nog in, die heeft Ottobre als optie. Mijn zus heeft eerste paasdag wat foto’s gemaakt. (in de tuin van mijn moeder)

Foto0763 Foto0760

Je kunt de details niet echt zien, maar ik heb geen zin om een nieuwe foto te plaatsen. Anders duurt het zomaar weer een maand voordat ik wat te bloggen heb. Het is nog wat te vroeg om deze set als flop te bestempelen, maar het is ook zeker geen lievelingset. Er komt nog een jurk die ook bij het vestje past, misschien vind ik die combinatie leuker.

Groetjes,

Eva

 

 

Geef een reactie

Categorieën

