Gepost door: evalaoh | 29 juni 2014

Vogue 1303

Dit is het laatste patroon van de 4 Vogues die ik vorig voorjaar bestelde. Vogue 1303 ontworpen door Kay Unger. In de herfst maakt ik een proefmodel, maar omdat het best een zomers model is en ik er wel wat aan moest aanpassen bleef het daarbij. Voordat ik op naaiweekend vertrok stopte ik het proefmodel nog even snel in de tas, daar waren deskundigen genoeg om me ermee te helpen. Ik had al zo´n vermoeden, maar mijn linkerschouder blijkt 0,5 cm hoger te zijn dan mijn rechter, die aanpassing was zo gemaakt. Aan de achterkant bij de ritssluiting kon ik ongeveer 5 cm naar binnen vouwen. Ik maakte maat 14 bij de bovenkant, uitlopend tot 16 op heuphoogte.

Toen ik mijn Vogue 1280 af had, heb ik de aanpassingen overgetrokken op het patroon en de echte stof en de voering geknipt. Ik ben de laatste tijd heel langzaam met naaien, teveel dingen ernaast denk ik. En dit is zo´n model dat je niet even in een avondje in elkaar ragt. Mijn proefmodel was gewone katoen, de echte stof is een katoenen satijn met stretch. Dat gedraagt zich toch weer anders, dus moest ik tijdens het naaien toch nog wat aanpassingen doen. Het tussenstuk met de plooien moest ik veel verder uitrekken dan volgens het patroon, anders zat het heel erg zakkerig. En mijn heupen zitten blijkbaar lager dan normaal, dus daar haalde ik nog wat extra ruimte weg. (wat normaal is laten we dan even buiten beschouwing).

IMG_8619

Nu ben ik heel tevreden met de pasvorm. Het is een wat nettere jurk dan ik normaal draag. Wel geschikt voor kantoor, maar hij is best kort als ik zit. Gisteren had deze jurk de primeur op de verjaardag van mijn achternichtjes en ik oogstte gelijk een compliment van iemand die ik niet zo goed ken. Heel leuk. Het Knipmode vestje past hier ook goed bij voor als het wat frisser is.

IMG_8610

Femke heeft vanmorgen de foto´s genomen. De laatste is een poging om de Vogue pose te benaderen.

Dit model lijkt me ook heel mooi in effen stof, dan zie je de details beter. Mocht ik ooit een little black dress nodig hebben dan houd ik deze in gedachten.

 

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Prachtig! Jij zit goed uit! Ja, dat is prima patroon voor LBD.

  2. Superleuke jurk, staat je goed! Lengte is pittig kort, kan prima. Ik vind het model je heel leuk staan. Als little black dress lijkt mij dit patroon ook heel leuk. Kerst 2014?

  3. Oh Eva, wat een schitterende jurk!! Hij staat je prachtig en de stof is ook erg mooi!

  4. Helemaal goed eva, en wat een leuke stof!! Inderdaad in effen stof zie je de details beter….dus

  5. Thanks dames! Ik kan jullie melden dat ik er zelfs mee kan fietsen, fijn zo´n splitje aan de achterkant. Ik zal eens uitkijken voor een mooi effen lapje, donkerblauw of groen is vast ook mooi.

  6. errug mooi. Ik had het proefmodel gezien en was even ongerust dat je dat ook echt ging dragen, nie heul mooi die stof (sorry), ik wist gewoon niet dat het een proefje was. Deze is prachtig. De halslijn vind ik ook echt top! Ik heb het patroon ook en krijg er acuut zin in om m ook te maken 😉

    • Haha, nee, ik vind die stof ook niet zo mooi. Internetmiskoopjes zijn daar goed voor. Het is ook echt een model voor jou (en voor mijn zus, mijn schoonzus, mijn nicht en Henrike ;-))

  7. Dit is op ijgroeneveld herblogden reageerde:
    Erg leuk model en het staat je geweldig.


Geef een reactie

Categorieën

