Gepost door: evalaoh | 24 september 2014

Ottobre shirt en meer

Ik had een beetje een naaidipje. Met de Simone jurk af mocht ik van mezelf weer wat makkelijks doen. In Ottobre 5-2014 stond een leuk shirt, de Suolampi. Dat heb ik uitgetekend en geknipt in maat 42. Ik kocht het lapje vorig jaar bij Anja’s stoffenhuis in de stad. Het is lekkere soepele viscose lycra. Het lag al een paar keer klaar om te gebruiken, maar om één of andere reden kwam het er niet van. Om het model te proberen maakte ik nu een versie met korte mouwen. Zondag geknipt, dinsdagmiddag af. Dat is ook wel weer eens lekker na een project dat maar doorsukkelt. Vanavond heb ik nog even de draadjes weggewerkt en Bart heeft de foto’s gemaakt.



Hier zie je de rimpels in de rechter zijnaad beter. Ik heb ze (volgens de instructies) gemaakt met Framilon elastisch band. De schoudernaden verstevig ik altijd gewoon met Vlieseline voor tricot, dan ga ik niet prutsen met Framilon.

Op 12 september liep ik de 10 km van de Goudse Singelloop. Je krijgt daar altijd een t-shirt, maar maat m zat heel ruim.

Ik heb er nog eentje van vorig jaar en die draag ik ook haast nooit. Om hem wat vaker aan te kunnen heb ik het patroon van de XYT top van Fehr Trade gebruikt om er een mouwloos topje van te maken. Ik nam het X deel van het rugpand en legde dat aan het onderrugpand. Zo krijg je een racerback. De schouders liet ik gewoon zoals ze al waren. De mouwbiezen en de bies aan de zoom kon ik hergebruiken rond de hals en armen. (fijn dat die met een kettingsteek vastzaten, lekker makkelijk uithalen).

Gisteravond heb ik voor Femke een sportshirtje geknipt en voor mezelf ben ik van plan de Every Day luxe sweater (ook uit Ottobre 5-2014) te gaan tekenen. Als er een soort van flow is, dan moet ik daar maar gebruik van maken.

Groetjes, Eva

P.S. Vorige week dinsdag ging ik naar het stoffenspektakel. Ik was niet zo geïnspireerd dus ik kocht alleen effen lapjes.

Links 2 sportstoffen, die roodachtige heb ik nu voor Femke geknipt. Middenvoor is een fijn wol-acryl breisel, de rechter zijn allemaal tricots, ik dacht viscose, maar na het wassen vind ik alleen die blauwe voelen als viscose en die andere twee meer synthetisch. Ik moet de brandproef nog doen.

Responses

  1. Leuk zoals jet T-shirt in een top hebt verandert


Geef een reactie

Categorieën

