Gepost door: evalaoh | 16 november 2014

Zondag bakdag: recept voor brownies

Ik plaats regelmatig op zondag een foto van een baksel op Facebook. Ik loop bijna elke zondag hard, en iets lekkers bij de koffie is een heerlijke beloning. Ik bak regelmatig brownies, de meeste ingrediënten heb ik altijd in huis en ze zijn binnen een uurtje gemaakt. Mijn recept komt uit mijn moeders Betty Crocker’s New Picture Cook Book.

Ik bak regelmatig brownies, de meeste ingrediënten heb ik altijd in huis en ze zijn binnen een uurtje gemaakt. Mijn zus Angela schreef het recept een keer voor me over. (waarom ik dat zelf niet deed?) Het kaartje is inmiddels niet zo netjes meer, en bovendien is het recept in Amerikaanse cups.

Gisteren heb ik voor de verjaardag van mijn vriendin Danielle een pot met alle droge ingrediënten gevuld zodat ze zelf ook een keer brownies kan maken. Samen met een bakblik een leuk cadeau. Omdat ik toch bezig was heb ik ook de ingrediënten gewogen om het recept te kunnen delen.

Dit is mijn recept:

Brownies

1/3 c               cacao                         35 gram

½ c                 boter of margarine    125 gram

1c                   suiker                        210 gram

2                     eieren

½ theelepel    vanille extract of een zakje vanillesuiker

¾ c                 bloem                        100 gram

½ theelepel    bakpoeder

½ theelepel    zout

½ c                 gehakte noten            70 gram

Verwarm de oven voor op 175 °C, heteluchtoven op 150 °C.

Verwarm de boter in een pan op een rustig vuur. Als de boter helemaal gesmolten is mag het vuur uit. Voeg de cacao en de suiker toe, roer door elkaar.

Voeg de eieren en vanille toe, roer door elkaar. Roer daarna de rest van de ingrediënten erdoor.

Doe het mengsel in een ingevette bakvorm. (ik gebruik zelf een boterkoekvorm). Plaats in het midden van de oven. Bak ongeveer 30-35 minuten. Om te controleren of de brownies gaar zijn steek je een satéprikker in het midden van de brownies. Als die er weer schoon uitkomt zijn ze gaar.

Laat even afkoelen, snijd in stukken en smullen maar!

Groetjes,

Eva

P.S. de volgende post wordt weer iets over stofjes en lapjes!

Responses

  1. Nou dit klinkt echt heel goed. Jammer dit jaar niet geproefd op de clubdag. Sancho weekend?

    • Ik had ook niets gebakken op de clubdag. Vorig jaar wel. Sancho weekend lijkt me een goed idee.


Geef een reactie

Categorieën

