Gepost door: evalaoh | 12 december 2014

Zeven dingen af!

Eén van de nadelen van kortere dagen is wel dat je overdag iemand beschikbaar moet hebben om even wat foto´s van je te nemen. Vanavond heeft Femke eindelijk de laatste foto´s genomen.  In de afgelopen tijd heb ik zeven dingen gemaakt: Als eerste knipte ik van blauwe stof een overslag shirt uit de Ottobre (5-2011, Romantic Notes maat 42). Ik vroeg Max en Femke welke stof ik zou gebruiken, zwart, paars of blauw. Zwart was 1e keus, paars 2e keus en blauw 3e. Natuurlijk waren de paarse en zwarte lap te klein om dit model uit te knippen, dus het werd de blauwe. Het is niet al te ingewikkeld om te maken, maar ik vind hem mwah. De overslag zit niet de hele tijd zoals ik zou willen omdat het beleg naar buiten floept. En het stofje is niet stretch genoeg.

Ik denk ook dat de kleur net iets te flets voor me is. Op de Sancho clubdag heb ik een kleur en stijl workshop gedaan. Was heel erg leuk. Ik ben een diep-koel-gedempt type. Grappig, dat diep en gedempt zag ik wel aankomen, maar ik heb altijd gedacht dat ik meer warm was. Maar de kleuren op het kaartje zijn wel echt mijn kleuren en daar kan ik me helemaal in vinden.

Gelijk na het blauwe shirt knipte ik ook een Jalie sweetheart top. Dat is echt een favoriet van mij, en is niet veel meer werk dan een gewoon t-shirt.

Tegelijkertijd knipte ik een onderbroekje (Ottobre 6-2010 vergroot naar maat 152) en een hemdje (Brooklyn tank top, maat 146-152) voor Femke. Zo is de lap in één keer op, geen restjes, en met een klein beetje extra werk twee kledingstukken erbij.

Ik was al een tijdje op zoek naar reflecterend elastisch paspelband. Eindelijk vond ik het bij Extrem Textil. (geweldige webwinkel, zulke leuke gadgets voor de zelfgemaakte tent en rugzak). Ik ben er heel blij mee, het is echt mooi elastisch. Ik had nog vrij veel slangenprintstof over van dit setje. Tijd om daar een iets gewaagder kledingstuk van te maken. Ik heb de Clara uit Ottobre 5-2010 nu in de originele lengte gemaakt. De zakken in mijn laatste korte broek bevallen prima, mijn telefoon, een zakdoekje of een sleutel passen er goed in, en blijven goed zitten (3x een 10 km wedstrijd ermee gelopen, dat zegt genoeg). In de zijpanelen zit ook het paspelband verwerkt, dat was wel even puzzelen. Ik wilde zeker weten dat het elastiek niet te stak of te los was, dus heb ik een loopje in een niet affe broek gedaan. Eerst dacht ik even dat mensen raar opkeken van mijn broek, maar later dacht ik dat het ook wel door mijn rode hoofd kon komen. Wat kan het mij ook schelen.

Femke vult elk jaar trouw de schoenendoos voor Edukans: Voor de pennen en potloden heb ik een etui gemaakt en voor de toiletspulletjes (van Zeeman) maakte ik een tasje van waterafstotende stof, allebei gevoerd met hartjesstof. Opeens moest het de dag daarna worden ingeleverd dus ik heb de avond ervoor lekker door zitten werken. Ik vind het een leuk geheel geworden.

Het volgende kledingstuk is ook al af, maar dat is voor een losse post

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

