Gepost door: evalaoh | 26 december 2014

Star Crossed Slouchy Beret

Ik zou vorig jaar al een muts voor mijn zus breien, maar het kwam er niet van. Afgelopen herfst deelde ze een gehaakte muts op Facebook en toen hebben we wol uitgezocht voor het patroon dat ze oorspronkelijk uitzocht. Het is de Star Crossed Slouchy Beret geworden, ontworpen door Natalie Larson. Ik heb voor ons allebei Cascade 220 besteld bij Harlequin Yarns. Mijn kleur heet Lagoon, die van Angela Summer Sky, maar die staat er niet meer bij. Hij is niet moeilijk te breien, ik herhaalde het kabelpatroon één keer extra omdat het anders niet slouchy genoeg werd. (en 8 mm naalden dat schiet lekker op) Gisteren deden we samen een fotoshoot in de tuin van mijn moeder.




Ik wil ook nog een ander breisel laten zien, ze zijn al sinds mei af maar ik draag ze nog maar kort. Op wintersport ben ik eraan begonnen omdat ik een dagje niet mee ging skiën omdat mijn knieband was gescheurd (bleek later). In de meivakantie heb ik ze afgemaakt. Van beide wolletjes maakte ik al eerder handschoenen en een muts. Het patroon is de Sokbasis van Moonwise. Een fijn patroon voor toe up sokken.

Toen ik met beide sokken voorbij de hiel was, ben ik twee tegelijk gaan breien zodat de wol helemaal op zou gaan.

De handschoenen van de gemeleerde wol zijn echt oersterk, die draag ik nu voor de derde winter en ze worden nog niet dun bij de vingers.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

