Gepost door: evalaoh | 25 maart 2015

Created in Xland Strokenrokje

Ik probeer altijd af te maken waar ik aan begonnen ben voordat ik iets nieuws ga maken. Soms lukt dat niet. Dit is zo´n project dat heel lang in een tasje heeft gelegen voordat het nu eindelijk af is. In voorjaar 2011 kocht ik het stofje op het stoffenspektakel. Op de Sancho clubdag in 2013 heb ik er ´s middags in het naaicafé aan gewerkt, daarna verdween het in het tasje. Ik wist dat Femke inmiddels geen rokkenmeisje meer is (helaas), dus er was geen noodzaak.

Het patroon is K1007 van Created in Xland. Ik maakte maat 152.
In januari is mijn vader plotseling overleden, ik heb voor zijn afscheidsdienst een jurk voor mezelf afgemaakt (moet ik nog bloggen) en daarna naaide ik niets meer. Te druk met zijn huis opruimen en geen inspiratie. Vorige week was er een draadje op Sancho over de Stapel, die is voor dingen die al geknipt zijn, soms half in elkaar, maar nog geen tijd voor gehad heb of geen zin om het verder af te maken. (dan heb je ook nog de Hoek: voor dingen die echt niet meer afgemaakt zullen worden of niet gelukt zijn.) Toen dacht ik weer aan dit rokje. Prettige bijkomstigheid, Floor, de dochter van mijn vriendin is vandaag 7 geworden en houdt nog heel erg van rokjes. Dus ik had een doel voor dit rokje.

Zo zag de inhoud van het tasje eruit: 12 rokdelen met een volant er aan. De volants zijn met de rolzoom van de locker afgewerkt.

Maandag ben ik ermee verder gegaan, ik moest de rokdelen aan elkaar locken, de zoom erin en de tailleband erop. De tailleband heb ik ongeveer 5 cm smaller gemaakt. Ik de lengte van het elastiek gegokt.


Het lintje is van Farbenmix. Ik heb ook nog twee bijpassende strijkapplicaties en een groot label. Daar ga ik nog een t-shirt mee opfleuren. Floor was heel blij met het rokje. En ik ben blij dat ik een UFO (unfinished object) heb weggewerkt. Er liggen nog twee onderbroekjes voor Femke op de stapel, daar ga ik gauw aan beginnen.

Groetjes,
Eva

Responses

  1. Het is een leuk rokje geworden.
    Nog gecondoleerd met het verlies van je vader.


Geef een reactie

Categorieën

