Gepost door: evalaoh | 10 april 2015

Onion 2022 knoopjurk

Langzaam maar zeker komt de zin in naaien weer terug. In januari begon ik aan een Onion 2022 met lange mouwen. Gelukkig had ik het moeilijkste, de knoop al gedaan toen mijn vader plotseling overleed. In de dagen voor zijn afscheidsdienst maakte ik stapje voor stapje de jurk af. Omdat mijn Deens niet zo goed is volgde ik deze werkwijze.
Bij de achterhals heb ik de manier van de Vogue 1250 gebruikt. Het achterpand heb ik in één deel gemaakt zonder rimpels. Ik had een proefmodelletje gemaakt, en het was too frumpy om met Trinny en Susannah te spreken. Verder heb ik bij het bovenstukje een S gemaakt en de rest M. De jurk was te lang, dus ik heb er 6 cm vanaf geknipt.

Dit is de winterversie.

Ik had nog een paar lappen van het stoffenspektakel van vorig voorjaar. Ik moet van mezelf eigenlijk altijd de lappen opmaken voordat ik nieuwe koop. Aanstaande dinsdag is het alweer zover, dus ik moest aan de bak. Ik heb nu een Onion 2022 met korte mouwen gemaakt. Vandaag is het rokjesdag, dus ik heb hem maar gelijk aan! Het grote nadeel van deze jurk vind ik wel dat je er iets onder moet dragen.

 

Nu ga ik verder met een lijstje maken voor het stoffenspektakel en plannen maken voor het Sancho weekend volgend weekend. Zin in!

Groetjes,

Eva

 

Responses

  1. Hij ziet er erg leuk uit en staat je goed, mooi stofje ook.
    Het voordeel van het nadeel is wel dat het met een ander kleur topje weer net even anders toont.!!

  2. Wat een gaaf fleurig stofje heb je voor de zomerversie gebruikt! Hij staat je erg leuk.
    Ben benieuwd naar je nieuwe lappen;-)

  3. Bedankt Joza en Corinda!


Geef een reactie

Categorieën

