Gepost door: evalaoh | 14 april 2015

Fehr trade XYT hemdje en buit stoffenspektakel

Afgelopen zondag heb ik met twee buurvrouwen en een vriend meegedaan aan de 1/4 marathon van Rotterdam. Ik had nog een sportstofje liggen van het stoffenspektakel van een jaar geleden. Ik heb het gecombineerd met een stukje bikinistof van Femke van een paar jaar geleden. Ik maakte weer de XYT workout top van Fehr trade. In plaats van het Y rugpand heb ik deze keer de X versie gebruikt, dat past beter bij mijn hardloop bh en het dessin kwam beter uit. Ik heb er zonder zoom nog een laatste rondje mee gelopen, want op race day mag je nooit iets nieuws doen, eten of dragen. Na eindeloos twijfelen op zaterdag (het zou eerst warm worden, toen weer niet en ik had dit voorjaar nog niet zonder mouwen gelopen) heb ik het zondag maar gewoon gedragen. Het lopen ging goed, maar het was té druk om een pr te lopen. Mijn tijd was 1:08:16 (voor 10,55 km).

Vandaag was het stoffenspektakel weer in Gouda. Ik had totaal geen plan, wel wat dingen op mijn lijstje. Ik moest ook om 11.45 weer thuis zijn, dus ik had niet zo heel veel tijd voor verkennende rondes. En ook niet voor koffie bij Belvedère.Vlak voordat ik echt weg moest merkte ik dat ik ergens een tasje met een lapje had laten liggen. Ik heb nog bij één kraam gevraagd, maar helaas. Jammer voor die € 6. ’s Middags ben ik gewoon nog een keer geweest. Dit is mijn buit.

De stofjes zijn al gewassen en hangen in de wind te drogen. De beige zijn voor een stretchbroek, het zijn coupons en ik was bang dat ik aan één niet genoeg heb. Er zit een soort pantermotief in. Dit is mijn project voor het naaiweekend. Daarnaast is een paneelstof, dat wordt een shirt. Het was het laatste stuk, dus ik heb 1 1/2 paneel voor € 2 extra. In het midden hangt een soort jogging (katoen/viscose) met harige binnenkant. Dat wordt een lekker vest met rits voor mij. De New York print is voor Femke (toch wel, ik appte haar de foto en toen mocht ik hem wel voor haar halen. Om een of andere reden vindt ze New York geweldig). Ik wilde een meter, maar dit was het eind van de rol en de koopman wilde niet knippen in een lap van 1,6 meter. Ik kreeg ook geen korting omdat het volgens hem al veel goedkoper geprijsd is dan elders. Ik heb het toch maar gekocht, áls ik dan iets voor haar mag naaien moet ik niet met lege handen thuiskomen. (Ik kreeg er wel de Stitch by You van voorjaar 2014 bij). De meest rechter is een tricot voor een jurk uit Knipmode maart 2012 (denk ik) die ik bij een vriendin zag. Nu ga ik me voorbereiden op het Sancho naaiweekend!

Groetjes, Eva

Responses

  1. Dat is een mooi sporttopje zeg. Héél mooi die achterkant met een x

    Groetjes, Nicole

  2. Dank je Nicole!


Geef een reactie

Categorieën

