Gepost door: evalaoh | 21 februari 2016

Fehr Trade PB Jam leggings

Ik volg al een hele tijd de blog van Melissa Fehr, ze naait en ontwerpt sportkleding, en loopt (heel) hard.  Haar XYT workout top heb ik al een paar keer gemaakt, en nu heb ik de PB Jam leggings gemaakt. Ik vind de afstekende panelen leuk, de zak in het achterpand én dat je de broek van een meter van de hoofdstof kunt maken. Ik maakte mijn tights van stof waar ik al een top van gemaakt had (gekocht op het Stoffenspektakel in 2014). Ik moest wel wat van de lengte afhalen om het er uit te kunnen halen. De contraststof heb ik eerder gebruikt voor een bikini voor Femke (stoffenspektakel 2011). Hardlopen maakt dat ik me happy voel, dus dat er ook een rondje met “happyness” (ja fout gespeld) op mijn broek staat is een grote bonus.

Dit is de zak, ik maakte hem iets dieper omdat mijn telefoon er net niet in paste. Mijn telefoon blijkt toch te zwaar te zijn want als ik hem in deze zak doe, zakt mijn broek af. Ik heb het taille-elastiek al een keer strakker vastgezet, maar dat heeft niet geholpen. Het is wel een prima plaats voor een tussendoortje of een papieren zakdoekje.

Voorkant

Achterkant

Ik heb maat M gemaakt en er verder niets aan veranderd. De patroondelen zijn behoorlijk anders dan mijn favoriete sportbroek tot nu toe, de Clara uit Ottobre 5-2010. Ik vind de pasvorm goed, de kniestukken zitten bij mij iets onder mijn knieholtes, maar dat stoort me niet. Mijn tricot is vrij rekbaar, dus ik denk dat ik wel een maatje kleiner had kunnen maken, zeker op kuithoogte. Aan de andere kant wil ik er ook niet als een rollade uitzien.

Vanmorgen heb ik er weer een rondje in gelopen, dus negeer mijn rode hoofd.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

