Gepost door: evalaoh | 13 mei 2016

Twee Ottobre jongensshorts

Ik probeer de voorraad lapjes een beetje weg te werken, zeker als het niet zo’n grote lap is die ik voor de kinderen heb gekocht. Ik had nog een mooie donkerblauwe poplin, al een paar jaar geleden gekocht op een Stoffenspektakel. Joost wilde wel een “korte” broek. Model 32, Handyman uit Ottobre 3-2011 zag er goed uit, en was speciaal geschikt voor smalle jongens. Ik maakte maat 152. Van het restje kon ik ook nog model 15 Ape Island in maat 98 maken voor Eric, het zoontje van vrienden van ons.

Bij de broek voor Joost heb ik de opgestikte zakken zonder de tussenstukken gemaakt, teveel werk voor zakken waar Joost niets in gaat stoppen. Af en aan naaide ik aan de broekjes, mijn deadline was de meivakantie. Daar zouden we Eric zien, en met goed weer in het vooruitzicht komt een korte broek ook van pas. De broekjes gingen zonder knopen in de tas. Op de eerste dag in Frankrijk heb ik de acht knopen op de broekjes gezet, niet mijn favoriete werkje.

Dit is het broekje voor Eric:

Ik vind de rand onderaan de pijpen erg leuk. Broekje 13 is een variant op deze broek, dus met één keer overtrekken kun je twee broeken maken.


Eric had zijn nieuwe t-shirt op vakantie al gedragen, en het staat hem erg leuk. Het broekje was nog een beetje ruim.

En deze is voor Joost


Hier gaan we maar één zomer plezier van hebben, want ook al is Joost echt smaller dan de normale Ottobre maattabel, deze broek is hem nu al vrij krap. Hij wilde niet op de foto.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

