Gepost door: evalaoh | 13 juni 2016

Vogue 1351

Vogue 1351 stond al een tijdje op mijn lijstje. DKNY en watervalhals, wat wil je nog meer. Ik mocht het patroon lenen van iemand van Sancho. Vorig jaar kocht ik op het stoffenspektakel een heel soepel lapje. Het komt van Claes, die mooie Belgische stoffenverkoper. Op de zelfkant staat Pearl peach by Penelope Europe. In maart kocht ik er voering bij. Ergens in april knipte ik alles, het viel niet echt mee, want alles is schuin van draad geknipt. Dit was mijn reserve project op naaiweekend, maar ik kwam er natuurlijk niet aan toe. Toen ik even niet verder kon met de jurk voor de bruiloft van mijn nichtje ben ik hier aan begonnen. Het is geen moeilijk model. Ik had wel even wat problemen met de rits, eerst zat hij heel lelijk omdat stof schuin van draad natuurlijk enorm uitrekt. Dus losgetornd en de naadtoeslagen verstevigd met een beetje vlieseline. Tweede poging was dit:

Dat ging ook niet werken natuurlijk. Dus weer losgehaald. Drie keer is scheepsrecht. Ik heb zo’n beetje om en om aan beide jurken gewerkt, vandaar mijn slome tempo. Hij is nu gelukkig af. Ik vind het een lekker jurkje geworden, de watervalhals zit vast aan de voering, waardoor je niet zoveel inkijk hebt als bij Vogue 1250. Ik heb maat 14 gemaakt en niets veranderd. De armsgaten zou ik bij een volgende versie misschien iets ruimer maken.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Wat een leuke jurk , hij staat je heel goed!!


Geef een reactie

Categorieën

